Skip to the main content

Book review

Zdravo Marijo (vjeronaučni model za učenike s teškoćama)

Melita Luetić


Full text: croatian pdf 755 Kb

page 111-117

downloads: 140

cite

Download JATS file


Abstract

Keywords

Hrčak ID:

311181

URI

https://hrcak.srce.hr/311181

Publication date:

25.11.2023.

Visits: 346 *



Zdravo, Marijo

(Vjeronaučni model za učenike s teškoćama)

Nastavna tema: Božić – rođenje malog Boga u meni

Nastavna podtema: Zdravo, Marijo (OŠ KV B.1.1.; OŠ KV B.1.3.)

Odgojno-obrazovni ishodi razrađeni za podtemu:
  • učenik prepričava susret anđela Gabriela i Marije

  • učenik izgovara molitvu Zdravo, Marijo

Metodički pristup: interpretativno-analitički s elementima stvaralačkog

Oblici rada: frontalni, individualni

Nastavne metode: molitva, pjevanje, čitanje, izlaganje, razgovor, evociranje osobnih iskustava, rješavanje radnih listića

Nastavna sredstva i pomagala: računalo, projektor, udžbenik i radna bilježnica prvoga razreda osnovne škole „U Božjoj ljubavi“, „Marija“-lijepe priče za laku noć, sličice, škare, ljepilo, olovka, bojice, radni listići

Struktura i tijek sata:

1. Molitveni početak:

Učenici slušaju prvu kiticu pjesme „Zlatnih krila“ (Mia Dimšić – „Zlatnih krila“)

https://www.youtube.com/watch?v=acFHVr0dqs0

2. Motivacija:

Vjeroučitelj pokazuje učenicima sličice u boji (Isus, sv. Nikola, anđeo, učiteljica, učenici) koje zajednički imenuju i pokazuju. Kao zadnju sličicu, vjeroučitelj pokazuje sličicu Marije i anđela i postavlja pitanje :

image1.pngimage2.pngimage3.pngimage4.pngimage5.pngimage6.jpg
  • Tko je na slici?

  • Opiši / pokaži Mariju (izgled, izraz lica, što radi, tko je s njom…)

3. Najava teme:

Nastavljajući na motivaciju, vjeroučitelj uvodi učenike u temu.

Kao što smo rekli, na slici se nalazi jedna posebna žena. To je Marija, Isusova Majka. Danas ćemo govoriti o Mariji Isusovoj majci i o onome što joj je navijestio anđeo Gabriel. Pročitat ću vam jednu prelijepu priču o Mariji. Poslušajmo je zajedno!

4. Prvi susret s tekstom:

Vjeroučitelj pokazuje i čita učenicima unaprijed pripremljenu priču „Navještenje“ („Marija“ – lijepe priče za laku noć)

image7.jpg

Joakim i Ana odlučili su Mariju udati za tesara Josipa jer su vjerovali da će joj on biti divan muž. Ponajprije zato što je ljubio Boga svom dušom, a osim toga – iako je to Ani i Joakimu bilo manje važno – Josip je bio potomak kralja Davida.

Marija se veoma obradovala kad je doznala koga su njezini roditelji izabrali. Josip je bio stasit mladić, čvrst poput drva koje je obrađivao, i zračio je ljubavlju i povjerenjem. Marija je bila sigurna da će zajedno boraviti pod Božjim pogledom i biti sretni.

Jednog jutra Marija je šivala odjeću za svoj budući dom. Ugasila je svjetiljku jer je svjetlo novog dana već obasjalo cijelu sobu. Dok je radila, slušala je ptice kako svojim cvrkutom bude snenu prirodu i mislila je na svojega Josipa. „Još malo i otići ću k njemu u radionicu da ga posjetim“, mislila je u sebi.

Odjednom osjeti da je još netko s njom u sobi. Taj netko nije ušao kroz vrata niti je čula kako dolazi. Osvrne se i ugleda lice puno svjetla: Marija odmah shvati da je to anđeo.

„Zdravo, milosti puna, Gospodin je s tobom!“ – tim riječima anđeo Gabriel se nakloni.

Marija je bila tako zbunjena da joj iz ruke ispadoše igla i konac, a Božji glasnik nastavi: „Ne boj se, Marijo! Našla si milost u Boga. Evo, začet ćeš i roditi sina i nadjenut ćeš mu ime Isus.“ Te riječi slino iznenadiše Mariju, nije to mogla prikriti.

„Ali kako ću ja roditi dijete? Još nemam muža!“

Anđeo Gabriel joj reče: „Duh Sveti sići će na tebe i sila će te Svevišnjega osjeniti. Zato će to dijete i biti sveto, Sin Božji.“

Marija je gledala anđela u nijemu čuđenju, a on nastavi: „Evo, tvoja rođakinja Elizabeta, koju su prozvali nerotkinjom… Sada, u poodmakloj dobi očekuje sina. Ta Bogu ništa nije nemoguće!“

Marija tada reče: „Evo službenice Gospodnje! Neka mi bude po tvojoj riječi!“ (…)

I Marija pođe u drugom smjeru. Izađe iz Nazareta i pohiti u gorje svojoj rođakinji Elizabeti i njezinu mužu Zahariji. Željela je razgovarati sa svojom rođakinjom o čudesima koja su im se događala.

Kad je stigla k Elizabeti, radosno je zagrli i uvjeri se da ona doista čeka dijete. Elizabeta je privine na grudi i ganuto reče: „Kako sam sretna što meni dolazi majka mojega Gospodina. Čim si došla k meni, osjetila sam kako mi dijete od radosti igra u utrobi!“

Marija tada zapjeva radosnu pjesmu: „Veliča duša moja Gospodina! On pogleda na neznatnost službenice svoje i učini velika djela! Svi će me naraštaji zvati blaženom!“

Marija je ostala neko vrijeme kod Elizabete i Zaharije. Često je mislila na Josipa. (…)

No jedne se noći anđeo ukazao Josipu u snu i sve mu objasnio. Od tog je trenutka Josip pun pouzdanja iščekivao Marijin povratak i pun udivljenja razmišljao o velikoj pustolovini koju im je Bog namijenio.

5. Emocionalna stanka:

Učenici kratko ostaju u tišini kako bi dublje doživjeli pročitanu priču.

6. Izražavanje prvih dojmova, doživljaja, zapažanja:
  • Jeste li razumjeli o čemu govori ova priča?

  • Što vam se najviše svidjelo u ovoj priči?

  • Tko se sve spominje u ovoj priči?

  • Je li vas u priči nešto posebno iznenadilo?

7. Drugi susret s tekstom:

Vjeroučitelj tumači nepoznate riječi ili, ukoliko je potrebno, neki dio priče koji učenici nisu razumjeli .Nakon toga učenici gledaju trominutni animirani film „Isus naviješten Mariji i Marijin pohod Elizabeti“. Na taj način će im biti još zornije prikazan i pojašnjen biblijski izvještaj o Navještenju Mariji.

https://www.youtube.com/watch?v=HVJ7W0QPa7U

8. Interpretacija teksta:

Slijedi vođeni razgovor s učenicima:

  • Kako se zovu Marijini roditelji?

  • Za koga Joakim i Ana žele udati Mariju?

  • Tko je došao Mariji?

  • Kojim riječima je anđeo pozdravio Mariju?

  • Što je anđeo rekao Mariji?

  • Što je Marija odgovorila anđelu?

  • Koga je Marija posjetila?

  • Što je Elizabeta osjetila?

  • Koju pjesmu je Marija zapjevala?

  • Kako je Josip sve to prihvatio?

Vjeroučitelj ostavlja učenicima dovoljno vremena da razmisle i odgovore na postavljena pitanja. Ako je potrebno, nadopunjava odgovore ili pomaže u traženju točnog odgovora.

9. Sinteza:

Slijedi sinteza naučenoga i doživljenoga. Vjeroučitelj dijeli u boji kopiranu 31. stranicu radne bilježnice „U Božjoj ljubavi“ gdje je molitva „Zdravo, Marijo“. Učenici trebaju napisati riječi koje nedostaju (na praznim crtama su točkicama iscrtana slova koja učenicima pomažu da napišu riječi koje nedostaju).

image8.jpg

Pišući riječi koje nedostaju iz radne bilježnice za 1. razred OŠ (str. 31.), učenici ponavljaju molitvu „Zdravo, Marijo“.

Vrednovanje:
  • Tko je došao Mariji?

  • Tko je anđela Gabriela poslao Mariji?

  • Kojim riječima je anđeo pozdravio Mariju?

10. Aktualizacija:

Anđeo Gabriel je navijestio Mariji da će roditi sina. Kad je došao Mariji, anđeo je pozdravio riječima: „Zdravo, Marijo“. To je molitva kojom se mi molimo Mariji da nas čuva i štiti. Ona je Isusova, ali i naša Majka koja nas voli i pomaže nam. Mariju slavimo i pjesmom koju ćemo sad otpjevati, ali prije pjevanja trebamo upotpuniti ovu slikopjesmu kako bi mogli otpjevati pjesmu Mariji.

Vjeroučitelj dijeli učenicima slikopjesmu (1. kiticu pjesme Marijo, o Marijo) gdje nedostaju neke riječi. Umjesto riječi, učenici će izrezati sličice koje će zalijepiti na prazna mjesta.

image9.pngimage10.jpgimage11.jpgimage12.jpg

Marijo, o Marijo

----------------, o Marijo!

Marijo, o ------------------,

o kako lijepa si.

--------------- sjaju oko tvoje -------------,

---------------- te svojom pjesmom slave.

---------------, o Marijo, o kako lijepa si.

11. Molitveni završetak:

Vjeroučenici slušaju i pjevaju pjesmu: „Marijo, o Marijo“

https://www.youtube.com/watch?v=vzor6lDdUoE


This display is generated from NISO JATS XML with jats-html.xsl. The XSLT engine is libxslt.