Skip to the main content

Book review

Posvuda je Betlehem (vjeronaučni model u korelaciji s glazbenom kulturom za učenike s teškoćama)

Marija Bašić


Full text: croatian pdf 801 Kb

page 118-124

downloads: 178

cite

Download JATS file


Abstract

Keywords

Hrčak ID:

311182

URI

https://hrcak.srce.hr/311182

Publication date:

25.11.2023.

Visits: 408 *



Posvuda je Betlehem

(Vjeronaučni model u korelaciji s glazbenom kulturom za učenike s teškoćama)

Nastavna tema: Glasnici Božje blizine i ljubavi

Nastavna podtema: Posvuda je Betlehem

Odgojno obrazovni ishodi:
  • učenik pripovijeda glavne događaje i osobe Isusova rođenja

  • učenik prepoznaje simboliku svjetla i implementira je u vlastiti život

  • učenik imenuje Isusa kao Spasitelja

  • učenik izrađuje sliko-priču pomoću sličica

Metodički pristup: Interpretativno analitički s elementima stvaralačkog

Oblici rada: frontalni, individualni

Nastavne metode: molitva, pjevanje, čitanje, razgovor, pokazivanje, lijepljenje, pisanje, slušanje, bojanje.

Nastavna sredstva i pomagala: računalno, projektor, udžbenik, Biblija

Literatura: Ivica Pažin, Ante Pavlović; Darovi vjere i zajedništva, KS; Zagreb; 2021.

Struktura i tijek sata:

  1. Meditativno-meditativni početak:

U jednom malenom gradu srca moga,

Želim pronaći put do doma Tvoga,

Gdje za mene Si malen bio,

Gdje svijet Si spasiti htio.

U jednom malenom gradu duše moje,

Srce Tebi predajem svoje,

Da pronađem Te ispod zvjezdanog neba,

Dok Tvoje Srce u moje srce gleda.

Slava Ocu…

  1. Motivacija:

Učenici slušaju instrumentalnu podlogu pjesme „Radujte se narodi“

(https://www.youtube.com/watch?v=RPvyGCHCa7Q ) i promatraju projiciranu sliku.

image2.png
  • Prepoznajete li o kojoj je pjesmi riječ?

  • Na ovoj slici prikazan je refren pjesme „Radujte se narodi“. Pokušajmo otkriti koja se riječ iz refrena krije pod upitnikom?

  • 3.

    Najava teksta:

Igrom i pjesmom otkrili smo da se u tajnoj riječi krije pojam Betlehem. Učenike upućujem da ćemo danas govoriti o onome što se dogodilo u Betlehemu, još davno, kad se Isus rodio.

Vjeroučitelj ističe naslov na ploču: „Posvuda je Betlehem“, a učenici ga prepisuju u svoje bilježnice.

  • 4.

    Prvi susret s tekstom:

U one dane izađe naredba cara Augusta da se provede popis svega svijeta. Bijaše to prvi popis izvršen za Kvirinijeva upravljanja Sirijom. Svi su išli na popis, svaki u svoj grad. Tako i Josip, budući da je bio iz doma i loze Davidove, uziđe iz Galileje, iz grada Nazareta, u Judeju - u grad Davidov, koji se zove Betlehem - da se podvrgne popisu zajedno sa svojom zaručnicom Marijom koja bijaše trudna. I dok se bili ondje navršilo joj se vrijeme da rodi. I porodi sina svoga, prvorođenca, povi ga i položi u jasle jer za njih nije bilo mjesta u svratištu.

A u tom kraju bijahu pastiri: pod vedrim su nebom čuvali noćnu stražu kod svojih stada. Anđeo im Gospodnji pristupi i slava ih Gospodnja obasja! Silno se prestrašiše. No, anđeo im reče: "Ne bojte se! Evo javljam vam blagovijest, veliku radost za sav narod! Danas vam se u gradu Davidovu rodio Spasitelj - Krist, Gospodin. I evo vam znaka: naći ćete novorođenče povijeno gdje leži u jaslama." I odjednom se anđelu pridruži silna nebeska vojska hvaleći Boga i govoreći: "Slava na visinama Bogu, a na zemlji mir ljudima, miljenicima njegovim!" Lk 2, 1- 14:

  • 5.

    Kratka doživljajno-spoznajna stanka:

Učenici ostaju nekoliko trenutaka u tišini.

  • 6.

    Izražavanje prvih dojmova, doživljaja, zapažanja:

  • Kojim biste riječima opisali osjećaje koji su se javili dok sam čitala tekst? Možete koristiti i izraz lica ili pantomimu pa ćemo pokušati pogoditi o kojem se osjećaju radi.

  • 7.

    Interpretacija u užem smislu:

Otvorite udžbenik na stranicu 59. Pročitajte još jedanput biblijski tekst.

Ukoliko bude potrebno, vjeroučitelj objašnjava nepoznate riječi. Nakon toga slijedi razgovor o tekstu.

  • Kamo su Josip i Marija morali ići i zašto?

  • Što se dogodilo u Betlehemu?

  • Zašto je Marija položila Isusa u jasle?

  • Što su pastiri radili?

  • Tko se još pojavio?

  • Što su im je anđeo rekao?

  • Koji im je znak dao?

  • Tko se pridružio anđelu?

  • 8.

    Stvaralačko izražavanje:

Učenici rješavaju zadatak:

  • a)

    Sličice izreži i zalijepi u bilježnicu jednu ispod druge. Na preostali prostor pored svake sličice pokušaj kratko opisati svojim riječima što one prikazuju.

image6.png
  • b)

    Poredaj riječi rečenice iz evanđelja po redu (za pomoć se možeš služiti udžbenikom na str. 59):

Davidovu danas Krist, gradu se u Spasitelj vam Gospodin. rodio

____________________________________________________.

Ukoliko u razredu postoje učenici s težim oštećenjima, rješavaju sljedeći zadatak:

  • a)

    Oboji sličice, a na crte ispod njih napiši koje se osobe nalaze na njima.

image4.png
  • b)

    Dopuni rečenicu uz pomoć udžbenikom na str. 59., ukoliko je potrebno):

Danas vam se u gradu Davidovu rodio ________________ - Krist, Gospodin.

Kad učenici riješe zadatke, zajednički provjeravamo točnost odgovora. Učenici opisuju sličice iz zadataka koje su rješavali. Vjeroučitelj po potrebi ispravlja ili nadopunjava njihove odgovore.

  • 9.

    Sinteza s aktualizacijom:

Vjeroučitelj unaprijed priredi koja na svakoj stranici sadrži određeni zadatak povezan s evanđeoskim tekstom. Učenik koji dobije kocku mora pročitati i odgovoriti na pitanje.

  • Nabroji osobe iz evanđelja.

  • Opiši carev proglas.

  • Opiši putovanje.

  • Opiši događaje iz Betlehema.

  • Opiši što se događalo pastirima.

  • Što su anđeli rekli pastirima?

image3.png

Svake godine pred Božić Betlehemsko svjetlo putuje cijelim svijetom kako bi simboliziralo mir u svakom njegovom kutku, kako bi probudilo ljubav, lijepe riječi i djela, kako bi čovjeka približilo Bogu i njegovim bližnjima. To je plamen koji se pali u Bazilici Rođenja Isusova i koji izviđači potom odnose u svoje zemlje, gradove i domove. Vjerujem da i mi želimo biti betlehemsko svjetlo u svojoj školi, razredu, župi i domu. Pokažimo to rješavajući sljedeći zadatak!

U svjetiljci nacrtaj plamen. Oboji plamen i svjetiljku. Nakon toga u plamen svjetiljke odgovori na pitanje:

  • Kako ja mogu biti Betlehemsko svjetlo u svojoj zajednici? Svjetiljku potom izreži.

image5.png

Kada su učenici gotovi njihove radove možemo staviti na pano ili neko drugo vidljivo mjesto u razredu.

  • 10.

    Meditativno - molitveni završetak:

Učenicima pjevaju „Radujte se narodi“

https://www.youtube.com/watch?v=2dWpd3_spso

Samovrednovanje:

Ocijeni svoje znanje nakon što smo obradili današnju temu tako da zaokružiš smajlić.

image1.png

This display is generated from NISO JATS XML with jats-html.xsl. The XSLT engine is libxslt.