Skip to the main content

Review article

MARKETING ODNOSA I ISPORUKA VRIJEDNOSTI KUPCIMA

Jadranka Ivanković


Full text: english pdf 696 Kb

page 523-548

downloads: 2.486

cite


Abstract

Cilj rada je analizirati postojeću literaturu i teorijska stajališta o prikladnosti tradicionalnog marketinga i marketinga odnosa u hiperkonkurentnom okruženju zrelih tržišta. Pregled literature osigurava uvid u glavne karakteristike različitih škola misli o marketingu odnosa. Izložen je konceptualni okvir kreiranja i isporuke vrijednosti kupcima. Tri škole misli i brojni različiti konceptualni/istraživaki modeli za upravljanje zadovoljstvom kupaca su pronađeni. Istraživački modeli za identifikaciju ključnih područja za poboljšanja zadovoljstva kupaca jesu preduvjet za upravljanje lojalnošu i zadržavanjem kupaca. Tema je aktualna i zanimljiva praktičarima budući da tradicionalni marketing postaje sve manje učinkovit, a sveobuhvatan model marketing odnosa dosada nije definiran. Predloženi su mogući pravci za daljnja istraživanja. Na znanstvenicima, istraživačima i praktičarima je izazov prilagodbe i poboljšanja postojećih modela specifičnim poslovnim situacijama, jedinstvenoj svrsi, kupcima i kontekstu, kao i daljnja potraga za općim modelom marketinga odnosa.

Keywords

transakcijski marketing; marketing odnosa; hiperkonkurentno tržište; isporuka vrijednosti kupcima; zadovoljstvo kupaca

Hrčak ID:

28690

URI

https://hrcak.srce.hr/28690

Publication date:

20.10.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 5.412 *