Original scientific paper
https://doi.org/10.31724/rihjj.49.2.4
Učinkovitost izrade videa u učenju engleskoga kao drugog jezika (ESL) u Litvi: studija slučaja
Vitalija Jankauskaitė-Jokūbaitienė
; Vilnius University, Institute of Foreign Languages, Faculty of Philology
Abstract
Pozitivni učinci integracije tehnologije na jezični razvoj učenika primijećeni su u istraživanjima engleskoga jezika za posebne namjene u srednjim školama, ali se o primjeni tehnologija Web 2.0, posebice upotrebi digitalnoga videa u nastavi engleskoga malo govorilo u kontekstu srednjoškolskoga obrazovanja. Cilj je ovoga istraživanja istražiti učinkovitost izrade video materijala u učenju engleskoga kao drugoga jezika (ESL) u kontekstu srednjoškolskoga obrazovanja te otkriti moguće prednosti i nedostatke upotrebe videa u nastavi engleskoga jezika. Metodologija kvalitativnoga istraživanja primijenjena je izradom otvorene ankete. Učenici desetoga i devetoga razreda zamoljeni su da odgovore na upitnik osmišljen kako bi procijenili doprinos izrade videa jačanju ciljanoga vokabulara na satu engleskoga jezika. Istraživanje pokazuje da se na praksu izrade video materijala u učionici engleskoga jezika različito gleda. Govoreći o mogućnostima izrade videa, učenici su prepoznali da im služenje tim alatom pomaže u pamćenju riječi, stvaranju jakih asocijacija, razumijevanju i boljem prenošenju značenja riječi. Osim jezične kompetencije, učenje vokabulara kroz videoprodukciju pridonosi većem angažmanu učenika i kreativnom izražavanju u nastavi. Međutim, rezultati istraživanja također su pokazali da se stvaranje sadržaja s pomoću alata za digitalnu video produkciju pokazalo prilično teškim i dugotrajnim za studente zbog nedovoljnih računalnih vještina u uređivanju videa, nedovoljne brzine internetske veze ili ograničenja vremena i vokabulara.
Keywords
izrada videa; Web 2.0 tehnologije; engleski kao drugi jezik; srednjoškolsko obrazovanje; usvajanje jezika
Hrčak ID:
311658
URI
Publication date:
19.12.2023.
Visits: 1.110 *