Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.22598/at/2023.35.2.137

STRES NA POSLU U UGOSTITELJSTVU

Éva Fenyvesi orcid id orcid.org/0000-0002-1500-9409 ; Budapest Business School, Faculty of Commerce, Hospitality and Tourism, Budapest, Hungary
Fanni Kondár ; Internetplaza Kft., Újlengyel, Hungary
Andrea Sólyom orcid id orcid.org/0000-0001-7634-6364 ; Budapest Business School, Faculty of Commerce, Hospitality and Tourism, Budapest, Hungary
Ilona Kovács Székely ; Budapest Business School, Faculty of Commerce, Hospitality and Tourism, Budapest, Hungary


Full text: croatian pdf 5.284 Kb

versions

page 137-173

downloads: 106

cite

Full text: english pdf 5.284 Kb

versions

page 137-173

downloads: 96

cite


Abstract

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati: (1) najčešće čimbenike stresa u ugostiteljstvu Mađarske, (2) učestalost izloženosti radnika stresu, (3) povezanost između mijenjanja posla i stresa, (4) stupanj utjecaja motivacije na nošenje sa stresom zaposlenika. Istraživanje se bazira na upitniku provedenom putem interneta na uzorku od 482 ugostiteljska radnika. Analiza podataka uključivala je ispitivanje postotne distribucije, unakrsno tabeliranje, deskriptivnu statistiku i analizu glavnih komponenata. Rezultati pokazuju da su najčešći uzroci stresa u ugostiteljstvu preopterećenost zadacima, niski dohodak, neugodna atmosfera i stil upravljanja, proturječna ili uzajamno isključujuća očekivanja te neprikladni radni uvjeti. Skoro su svi ispitanici već osjetili simptome stresa. Bez obzira na spol ili godine, ovi su se simptomi očitovali u obliku emocionalne, fizičke ili mentalne iscrpljenosti.

Keywords

ugostiteljstvo; stres na poslu; uzroci stresa; motivacija; fluktuacija osoblja

Hrčak ID:

311770

URI

https://hrcak.srce.hr/311770

Publication date:

20.12.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 413 *