Educational issues, Vol. 6 No. 2, 2023.
Original scientific paper
https://doi.org/10.53577/oot.6.2.2
Glazbene sposobnosti učenika osnovne općeobrazovne škole u kontekstu utjecaja dobi, spola i aktivnog bavljenja glazbom
Jasna Šulentić Begić
orcid.org/0000-0003-4838-0324
; Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
*
Amir Begić
orcid.org/0000-0003-2152-9563
; Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Katarina Šarić
orcid.org/0009-0008-7674-4176
* Corresponding author.
Abstract
Na glazbenu sposobnost utječu nasljeđe, okolina, spol, dob, tj. odrastanje i obrazovanje. Bez obzira na razinu naslijeđenih dispozicija i stupanj podrške okoline u razvoju glazbenih sposobnosti, pravilan rad s djecom odgojno-obrazovnih djelatnika može značajno utjecati na razvoj glazbene sposobnosti djece. Svaka preuranjena i nevješta procjena glazbenih sposobnosti može zaustaviti glazbeni razvoj. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje tijekom školske godine 2022./23. čiji je cilj bio ispitati glazbene sposobnosti učenika drugog, četvrtog i šestog razreda osnovne općeobrazovne škole i usporediti njihove glazbene sposobnosti s obzirom na različite sociodemografske varijable (dob, spol, aktivno bavljenje glazbom). Rezultati istraživanja su pokazali da učenici imaju razvijeniji osjećaj za ritam nego za intonaciju i melodiju, kako pri pjevanju pjesme po izboru tako i kod primjera za provjeru ritamskih i intonacijskih sposobnosti. Također, učenici su uspješniji u pamćenju melodijskih fraza u odnosu na melodijsko-ritamske fraze. Međutim, sveukupni rezultati testiranja glazbenog pamćenja su niski što tumačimo nedostatkom stručnog učitelja glazbe u školi u kojoj je provedeno istraživanje. Pretpostavljamo da su iz istog razloga učenici drugog razreda sveukupno postigli najbolji rezultat. Djevojčice su se u odnosu na dječake pokazale uspješnijima u svim kategorijama testa. Učenici koji polaze izvanškolsku glazbenu aktivnost imali su bolje rezultate na testu glazbenih sposobnosti.
Keywords
glazbene sposobnosti; osnovna škola; nastava glazbe; učenici; kvalitetno glazbeno poučavanje
Hrčak ID:
312090
URI
Publication date:
22.12.2023.
Visits: 818 *