Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.53577/oot.6.2.1

Stavovi inkluzivnog pedagoga prema uključivanju

Nina Volčanjk orcid id orcid.org/0000-0002-4482-0671 ; OŠ Bojana Ilicha Maribor *

* Corresponding author.


Full text: english pdf 10.350 Kb

page 73-90

downloads: 161

cite


Abstract

Učitelj inkluzivnog obrazovanja koji je završio dodatni magisterij iz inkluzivnog obrazovanja (u daljnjem tekstu inkluzivni edukator) može biti zaposlen na više radnih pozicija u redovnoj osnovnoj školi. Istraživanje predstavlja razumijevanje inkluzije pet inkluzivnih edukatora koji rade na različitim pozicijama u redovnoj osnovnoj školi. U svrhu našeg istraživanja koristili smo polustrukturirani intervju i usredotočili se na stavove inkluzivnih edukatora prema inkluziji, razlike među pozicijama, njihov osjećaj kompetencije u provođenju inkluzivnih praksi i prepreke koje su identificirali u procesu ostvarivanja inkluzije. Na temelju odgovora, cilj nam je bio produbiti razumijevanje svakog inkluzivnog edukatora i istaknuti uvjete koji ometaju ili omogućavaju provedbu inkluzivnog okruženja. Studija pokazuje da ispitanici imaju povoljnu naklonost prema usvajanju inkluzivnih praksi i pozitivan stav prema inkluziji. Svi ispitanici imaju osjećaj kompetencije, ali ističu važnost kontinuiranog usavršavanja i obrazovanja. Postoji značajna varijabilnost u pozicijama, zadacima i skupinama djece s posebnim potrebama s kojima se inkluzivni edukatori susreću. Kao rezultat toga, postoje različite prepreke u različitim radnim pozicijama koje ometaju integraciju inkluzivnih metoda poučavanja.

Keywords

inkluzivni edukator; inkluzija; izazovi; posebne potrebe

Hrčak ID:

312093

URI

https://hrcak.srce.hr/312093

Publication date:

22.12.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 636 *