Skip to the main content

Professional paper

Marketinški aspekti osobnog razvoja

Ivana Lacković orcid id orcid.org/0009-0009-6090-9869 *
Nikolina Pavičić Rešetar
Karlo Jurač orcid id orcid.org/0009-0002-5196-8049

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 1.538 Kb

page 35-40

downloads: 143

cite


Abstract

Suvremeno doba pruža brojne alate za osobni razvoj kojima pojedinac može odgovoriti na izazove s kojima se susreće
u privatnom i poslovnom smislu. Ukupni osobni razvoj pojedinca u sebi sadrži privatnu i poslovnu dimenziju. Integralni
pristup osobnom razvoju pojedinca težit će razvijanju obje dimenzije osobnog razvoja. Suvremeno tržište rada od
pojedinca traži brojne poslovne vještine jer su zahtjevi tržišta i suvremenog poslovanja dinamični i kompleksni. Poslovne
vještine pojedinca sastoje se od tvrdih vještina (hard skills) i mekih vještina (soft skills). Osim tvrdih vještina, formalnih
znanja i stručnih kompetencija, od današnjih se pojedinaca traži i posjedovanje niza mekih vještina koje se razvijaju
cjeloživotnim učenjem i usavršavanjem pojedinca. Poslodavci sve više prepoznaju vrijednost mekih vještina jer one
doprinose pojedincima te organizaciji i njenim rezultatima. Marketinški aspekti osobnog razvoja pojedinca očituju se
kao prilika za razlikovanje pojedinca na tržištu rada od ostalih aktera na tržištu rada. Osobno brendiranje je strategija
kojom pojedinac pronalazi svoj vlastiti identitet i specifičnosti koje će usavršavati, kako bi korištenje vlastitih potencijala
i specifičnosti pojedincu donosilo vrijednost u svakodnevnom životu (privatno i poslovno). Osobnom SWOT analizom
pojedinac može razumjeti svoje snage i slabosti te prilike i prijetnje te tako kreirati strategiju poslovnog razvoja i ujedno
utvrditi vlastite snage i potencijale za osobno brendiranje (self-branding). U ovom radu analizirali su se dostupni
sekundarni podaci konteksta osobnog razvoja pojedinca i utvrdili njegovi potencijali. Može se zaključiti da pojedinac
koji upravlja svojim osobnim razvojem time donosi vrijednost sebi osobno, organizaciji kojoj pripada te društvu u cjelini.

Keywords

marketing, osobni razvoj pojedinca, poslovne vještine, self-brending

Hrčak ID:

313825

URI

https://hrcak.srce.hr/313825

Publication date:

18.12.2023.

Visits: 350 *