Skip to the main content

Original scientific paper

Čitanje autentičnih pripovijesti u poglavljima (chapter books) u nastavi engleskoga kao stranoga jezika – eksplorativno istraživanje

Ivana Cindrić orcid id orcid.org/0000-0001-7281-4431 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Davor Šokec orcid id orcid.org/0009-0008-9973-9484 ; Primary school Đurđevac


Full text: english pdf 316 Kb

page 53-74

downloads: 127

cite


Abstract

Rad analizira književni oblik pripovijesti u poglavljima (engl. chapter books), istražujući njihovu suštinu i pružajući informacije o njihovoj korisnosti i mogućnostima primjene u nastavi engleskog jezika kao stranog jezika. Detaljno se opisuju karakteristike, struktura i tematika ovih knjiga. Cilj eksplorativne studije bio je ispitati mogu li učenici u dobi od 9 do 11 godina, čiji je materinski jezik hrvatski, samostalno čitati ovaj format knjige napisan za istu dobnu skupinu izvornih govornika te utvrditi može li ilustracija olakšati razumijevanje priče. Također se istraživala recepcija ovoga formata knjige. Rezultati provedenog istraživanja na malom uzorku učenika trećeg, četvrtog i petog razreda u dvije hrvatske škole ukazuju na to da učenici mogu samostalno pročitati priču i razumjeti srž priče. Također mogu analizirati vlastiti pristup čitanju, prepoznati izazove te primjenjivati strategije čitanja. Rezultati sugeriraju da pažljivo odabrane knjige ovog formata mogu biti vrijedan autentičan materijal za poticanje jezičnog razvoja, poticanje rasprava i poticanje razvoja kritičkog razmišljanja kod učenika spomenute dobi.

Keywords

čitanje; engleski jezik; pismenost; pripovijest u poglavljima

Hrčak ID:

314204

URI

https://hrcak.srce.hr/314204

Publication date:

9.2.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 550 *