Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.53745/bs.93.5.2

Doprinos konfesionalnoga religijskog obrazovanja interkulturalnom odgoju i obrazovanju u Republici Hrvatskoj

Ružica Razum ; Catholic Faculty of Theology University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Gordana Barudžija orcid id orcid.org/0000-0001-8984-0134 ; Education and Teacher Training Agency, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 395 Kb

page 937-955

downloads: 275

cite


Abstract

Dugo je religijska dimenzija bila zanemarivana u okviru interkulturalnog obrazovanja da bi u posljednja dva desetljeća postala njegov nezaobilazan dio. Do uključivanja religijske dimenzije u interkulturalno obrazovanje došlo je zbog sve prisutnije svijesti o važnosti religijske dimenzije za političku, socijalnu, kulturnu i obrazovnu budućnost Europe te za razvoj kulture zajedničkog života. Sve je očitija potreba produbljivanja znanja o religijskom fenomenu te provođenja međureligijskog odgoja i dijaloga. Temeljni predmet koji sustavno posreduje religijsko znanje u hrvatskome školskom sustavu je konfesionalni vjeronauk. Cilj istraživanja je analizirati, prikazati i vrednovati elemente koji ukazuju na otvorenost kurikuluma konfesionalnog vjeronauka odgoju za interkulturalnost. Rezultati istraživanja temelje se na komparativnoj analizi kurikuluma katoličkog, pravoslavnog i islamskog vjeronauka. Predmet analize bile su sljedeće kategorije kurikuluma: domene, svrha, ciljevi i ishodi kurikuluma. Iako sva tri kurikuluma pokazuju otvorenost religijskoj dimenziji interkulturalnoga obrazovanja, na razini konkretnih kurikulumskih sadržaja uočava se velika razlika u udjelu ishoda i tema koje se odnose na poznavanje drugih religija te na promicanje međureligijskoga učenja i dijaloga.

Keywords

Islamski vjeronauk; Katolički vjeronauk; kurikulum konfesionalnog vjeronauka; Pravoslavni vjeronauk; religijska dimenzija interkulturalnog obrazovanja

Hrčak ID:

314308

URI

https://hrcak.srce.hr/314308

Publication date:

14.2.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 894 *