Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5673/sip.61.3.4

„Podigneš svoje dokumente i odeš“: kvalitativna analiza iskustava osoba koje su odustale od studija

Iva Odak orcid id orcid.org/0000-0002-4249-4964 ; Institute for Social Research in Zagreb, Croatia
Branislava Baranović ; Institute for Social Research in Zagreb, Croatia
Nikola Baketa orcid id orcid.org/0000-0001-9813-4717 ; Institute for Social Research in Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 6.468 Kb

page 517-539

downloads: 487

cite


Abstract

U ovom radu analiziraju se čimbenici koji na individualnoj i institucijskoj razini
utječu na odustajanje od studija, odnosno napuštanje visokog obrazovanja. Korištena je kvalitativna
metodologija istraživanja te su provedena 24 polustrukturirana intervjua s osobama
koje su odustale od studija na različitim visokim učilištima u Hrvatskoj. Glavne istraživačke
teme obuhvaćale su razloge odustajanja od studija, ulogu visokoškolskih institucija prilikom
odustajanja od studija te mogućnosti i preporuke za poboljšanje sustava u kontekstu problematike
napuštanja studija. Primijećena su tri glavna skupa razloga za odustajanje od studija
koji se mogu izdvojiti kao prevladavajući – motivacijski razlozi, zdravstveni razlozi i zaposlenje,
a među ostalim razlozima ističu se nedostatak discipline, financijski razlozi, socijalni odnosi
te organizacijski izazovi. Rezultati ukazuju i na slabu institucijsku podršku vezanu uz proces
odustajanja od studija, odnosno izostanak pokušaja od strane institucije da zadrži studente
na studiju. Rezultati i preporuke također pokazuju kako je napuštanje studija kompleksan
problem čije rješavanje uključuje angažman i sinergijsko djelovanje institucija na više razina:
visokoobrazovnih institucija, sveučilišta, lokalne samouprave, gospodarskog sektora i države.

Keywords

visoko obrazovanje; odustajanje od studija; razlozi odustajanja od studija; institucionalni habitus

Hrčak ID:

314505

URI

https://hrcak.srce.hr/314505

Publication date:

21.2.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 1.725 *