Professional paper
Našički spomenar: mrežna stranica našičkoga kraja
Ivana Ostrički
orcid.org/0000-0002-1754-4464
; Osnovna škola kralja Tomislava, Našice
*
* Corresponding author.
Abstract
Cilj. Prikazati Našički spomenar, višegodišnji projekt Osnovne škole kralja Tomislava Našice, kao školski projekt očuvanja zavičajne kulturne i prirodne baštine.
Pristup/metodologija/dizajn. U teorijskom dijelu rada opisano je načelo zavičajnosti i tradicionalni koncept zavičajne nastave te metode poučavanja zavičajne povijesti u osnovnoj školi. Unatoč tome što suvremeni odgojno-obrazovni sustav ne prepoznaje koncept zavičajne nastave, pretraživanjem kurikula različitih nastavnih predmeta i međupredmetnih tema uočena je zastupljenost termina koji semantički odgovaraju pojmu zavičajnosti. U nastavku rada opisani su ciljevi Projekta i metode rada te prikazani učenički radovi objavljeni na mrežnoj stranici Našički spomenar: mrežna stranica našičkoga kraja do završetka školske godine 2022./2023.
Rezultati. Pretraživanjem stručne literature te propisanih zakona i dokumenata na kojima se temelji suvremeni odgojno-obrazovni sustav, uočeno je da koncept zavičajnosti ima dugu tradiciju u hrvatskom školstvu. U suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu zavičajnost je snažno vezana za ishode izgradnje osobnih identiteta učenika te odgovornih i aktivnih građana koji pridonose razvoju lokalne zajednice, ali ujedno razvijaju solidarnost prema različitim kulturama svijeta.
Originalnost/vrijednost. Projekt može poslužiti odgojno-obrazovnim djelatnicima kao primjer dobre prakse u području njegovanja zavičajnosti u različitim nastavnim predmetima i međupredmetnim temama.
Keywords
kulturna i prirodna baština; zavičajna nastava; zavičajnost
Hrčak ID:
315433
URI
Publication date:
22.3.2024.
Visits: 535 *