Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.17818/EMIP/2024/1.7

KOMPETITIVNO FORMIRANJE CIJENA – MOGUĆNOSTI ZA MAKSIMIZACIJU PRIHODA HOTELA

Sandra Janković orcid id orcid.org/0000-0003-0826-9461 ; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management *
Katarina Poldrugovac orcid id orcid.org/0000-0002-4720-7610 ; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management
Emanuel Tutek ; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 522 Kb

page 135-148

downloads: 185

cite


Abstract

Literatura iz područja upravljanja prihodima u hotelijerstvu ukazuje na potrebu praćenja cijena konkurenata. Kako bi hoteli ostali konkurentni te ostvarili veće prihode po sobi, potrebno je redovito uzimati u obzir cijene glavnih konkurenata. Ovo istraživanje utvrđuje upravo odnos između cjenovne strategije i ostvarene pozicije hotela u njegovu kompetitivnom setu, mjerena relativno ostvarenom iskorištenosti kapaciteta i prihodom smještaja po raspoloživoj sobi. Cilj je istraživanja utvrditi mogućnosti konkurentskog formiranja cijena u hrvatskom hotelijerstvu te istražiti u kojoj mjeri ono utječe na ostvarene prihode hotela, utvrđujući doprinosi li povećanje ili smanjenje cijena u odnosu na konkurente rastu prihoda smještaja po raspoloživoj sobi (RevPAR-a). Istraživanje je provedeno u petogodišnjem razdoblju (2014. – 2018.), a podaci su preuzeti iz baze podataka Benchmarking hrvatskog hotelijerstva. Po uzoru na prethodna istraživanja (Enz, Canina & van der Rest, 2015), u analizi se primjenjuju metode pokazatelja tržišnog udjela te panel analiza podataka. Dobiveni rezultati naglašavaju značenje cjenovnog pozicioniranja u odnosu na konkurente te njihov potencijalni utjecaj na ostvareni rezultat. Istraživanje pokazuje da hoteli s višim cijenama u odnosu na svoj kompetitivni set ostvaruju nižu razinu iskorištenosti, ali istovremeno viši RevPAR te ukazuje na važnost strateškog cjenovnog pozicioniranja i primjene kompetitivnog formiranja cijena kao važnog instrumenta discipline upravljanja prihodima.

Keywords

hotelijerstvo; upravljanje prihodima; kompetitivno formiranje cijena; RevPAR; iskorištenost kapaciteta

Hrčak ID:

317746

URI

https://hrcak.srce.hr/317746

Publication date:

11.6.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 545 *