Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.17818/EMIP/2024/1.13

ANALIZA VJEŠTINA ZA ZANIMANJE RUKOVODITELJA/ICE RAČUNOVODSTVA: PERSPEKTIVA POSLODAVACA, RAČUNOVOĐA I STUDENATA U HRVATSKOJ

Ivo Mijoč ; J. J. Strossmayer University in Osijek, Faculty of Economics
Ivana Dropulić orcid id orcid.org/0000-0003-3128-706X ; University of Split, Faculty of Econmics
Adriana Galant ; Juraj Dobrila University in Pula, Faculty of Economics and Tourism “Dr. Mijo Mirković“


Full text: croatian pdf 1.632 Kb

versions

page 271-295

downloads: 0

cite


Abstract

Posjedovanje određenih vještina neophodno je za obavljanje računovodstvenih poslova. Međutim, percepcija važnosti tih vještina može se razlikovati između poslodavaca, računovođa i studenata kao potencijalnih budućih računovođa. Na tragu istraživanja usklađenosti vještina koje se stječu visokim obrazovanjem, onih traženih od strane poslodavaca te onih koje same računovođe smatraju važnim, ova studija ispituje koje su to nužne, a koje opcionalne vještine za zanimanje rukovoditelja/ice računovodstva. Promatrane vještine proučavaju se iz perspektive poslodavaca, računovođa i studenata završne godine ekonomskih fakulteta u Hrvatskoj kako bi se utvrdilo postoji li značajno odstupanje u percepciji važnosti promatranih vještina između triju skupina ispitanika. Rezultati istraživanja ukazuju da su najvažnije vještine planiranje, organiziranje i nadziranje vlastitog rada te vođenje poslovnih knjiga i sastavljanje financijskih izvještaja, uz podršku računovodstvenog programa, dok je vještina prezentiranja ključnih računovodstvenih informacija ocijenjena kao najmanje važna. Nadalje, rezultati istraživanja potvrđuju postojanje jaza očekivanja pri promatranim vještinama između poslodavaca, računovođa i studenata, ali i neočekivanu usklađenost procjena među poslodavcima i računovođama.

Keywords

vještine; stručnost; rukovoditelj/ica računovodstva; visoko obrazovanje; Hrvatska

Hrčak ID:

317753

URI

https://hrcak.srce.hr/317753

Publication date:

11.6.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *