Medica Jadertina, Vol. 54 No. 2, 2024.
Original scientific paper
https://doi.org/10.57140/mj.54.2.3
Zadovoljstvo zdravstvenom skrbi liječnika opće i obiteljske medicine kod korisnika s kroničnim i akutnim bolestima
Mladen Mavar
; Psihijatrijska bolnica Ugljan
Lucijana Rupić Krstić
; Psihijatrijska bolnica Ugljan
Abstract
Jedan od načina mjerenja kvalitete pružene zdravstvene skrbi jest procjena zadovoljstva iz perspektive
korisnika. Dosadašnja istraživanja pokazala su da ove procjene determinira veći broj različitih čimbenika,
među kojima su i neke socio-demografske i osobne karakteristike korisnika. Međutim, efekti ovih
čimbenika su često posredni, a njihovi međusobni odnosi isprepleteni. Stoga je cilj ovoga istraživanja bio
ispitati zadovoljstvo korisnika pruženom zdravstvenom uslugom liječnika opće i obiteljske medicine kod
kroničnih i akutnih bolesnika, vodeći računa o značajnim kovarijatama njihovih procjena.
U ispitivanju je sudjelovao 291 sudionik/korisnik opće i obiteljske medicine oba spola, prosječne dobi
od 42,5 godine. Osim kratkog upitnika o glavnim socio-demografskim obilježjima i pitanjima vezanim uz
razloge i učestalost posjeta liječniku, primijenjen je i međunarodno standardizirani mjerni instrument za
procjenu kvalitete opće/obiteljske/primarne zaštite u Europi; EUROPEP upitnik.
Od ispitivanih karakteristika korisnika, značajnim kovarijatima procjene zadovoljstva zdravstvenom
skrbi izdvojili su se dob, učestalost posjeta liječniku i postojanje kroničnog oboljenja. Pozitivnije procjene
vezane su uz višu dob korisnika i učestalije posjete liječniku. Korisnici s kroničnim bolestima daju
pozitivnije ocjene za sve ispitivane aspekte kvalitete zdravstvene skrbi od strane liječnika opće i obiteljske
medicine. Međutim, ove razlike se ne mogu ciljano pripisati zdravstvenom statusu korisnika, već
posrednom efektu dobi bolesnika, koji se pokazao ključnom determinantom procijenjenog zadovoljstva.
Iznimka je poznavanje tegoba od strane liječnika, gdje efekt postojanja kronične bolesti i nakon kontrole
kovarijata (dob i učestalost posjeta) ostaje i dalje značajan.
Keywords
zadovoljstvo zdravstvenom skrbi; EUROPEP upitnik; korisnici usluga opće i obiteljske medicine
Hrčak ID:
318009
URI
Publication date:
18.6.2024.
Visits: 501 *