Preliminary communication
https://doi.org/10.22572/mi.30.1.5
Rebrendiranje Narodnog radija u Bravo! i radija Gold fm-a u Happy fm – povećanje slušanosti ili samo promjena imidža?
Marin Galić
orcid.org/0000-0002-3009-1260
; Sveučilište Sjever
Abstract
Komercijalne postaje na osnovi slušanosti i profila slušatelja određuju koncepciju i razvijaju svoj brend. U slučaju da postaja nema odgovarajuću slušanost, odnosno profil slušatelja zanimljiv oglašivačima, menadžment mora reagirati. Odluka o rebrendiranju najčešće se donosi s ciljem povećanja slušanosti, odnosno promjene imidža što privlači profil slušatelja koji je atraktivniji oglašivačima. Prema izvješću o slušanosti agencije Ipsos, među 136 komercijalnih radijskih postaja, najslušanija hrvatska postaja u trećem kvartalu 2022. bio je narodni, dok se Gold FM nalazio na 13. mjestu. Iako je bila najslušanija radijska postaja, narodni je u potpunosti rebrendiran te je 16. 11. 2022. postao bravo!, a Gold FM u rebrendiranju je 29. 11. 2022. postao Happy FM. Rad pomoću ankete provedene među slušateljima analizira učinkovitost rebrendiranja u smislu boljeg imidža i kvalitetnijeg profila slušatelja radijskih postaja, istražujući pritom razloge zbog kojih se menadžment odlučio za rebrendiranje, što nakladniku posljedično donosi veću slušanost i bolje poslovne rezultate. U istraživanju metodom telefonske ankete, provedenom u suradnji s agencijom Ipsos, intervjuirano je 12 000 osoba. Anketa je provedena u trima razdobljima: treći kvartal 2022., posljednji u kojem su narodni i Gold FM samostalno emitirali; četvrti kvartal 2022., u kojem je provedeno rebrendiranje radijskih postaja; drugi kvartal 2023., kada su se novi mediji – bravo! i Happy FM – već etablirali na hrvatskoj radijskoj sceni. Rezultati istraživanja pokazali su kako je narodni rebrendiranjem tek djelomice uspio promijeniti svoj imidž, odnosno profil svojih slušatelja. Bravo! su počeli slušati mlađi, obrazovaniji i urbaniji slušatelji, u odnosu na publiku narodnog, ali je nakon rebrendiranja došlo do pada broja slušatelja. Gold FM pak nije bio u samom vrhu po slušanosti, ali je imao dobar imidž i kvalitetan profil slušatelja. Happy FM je nakon rebrendiranja imao znatno lošiju slušanost od Gold FM-a, a pritom je izgubio i pozitivan imidž i za oglašivače zanimljiv profil slušatelja svojeg prethodnika Gold FM-a.
Keywords
rebrendiranje radijskih postaja, imidž radijskih postaja, slušanost, oglašavanje, profil slušatelja
Hrčak ID:
318224
URI
Publication date:
24.6.2024.
Visits: 593 *