Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.5673/sip.62.1.7

Kad se svjetovi sudare: Društvenost između fizičkog i kibernetičkog prostora tijekom pandemije COVID-19

Rok Smrdelj orcid id orcid.org/0000-0003-2259-2775 ; University of Ljubljana, Faculty of Arts, Slovenia
Blaž Lenarčič ; Science and Research Centre Koper, Institute for Social Studies, Slovenia


Full text: english pdf 429 Kb

page 143-163

downloads: 191

cite


Abstract

Mnoge studije već su pokazale da korištenje informacijsko-komunikacijskih tehnologija (IKT)
ne dovodi nužno do veće usamljenosti i socijalne izolacije među ljudima. Unatoč tome, pretpostavka
da IKT doprinosi osjećajima usamljenosti i povezanim bolestima i dalje postoji među
nekim istraživačima i u svakodnevnom životu. Ovaj rad raspravlja o sociološkom razumijevanju
socijalnosti iz perspektive korištenja IKT-a za vrijeme pandemije COVID-19 u Sloveniji.
Rezultati online ankete provedene na slučajnom uzorku (n=454) tijekom jeseni 2020. godine
pokazali su da je unatoč vladinim mjerama, koje ograničavaju okupljanja i fizičke interakcije
pojedinaca, socijalna dinamika i dalje bila prisutna, iako pretežno putem IKT-a. Štoviše, većina
ispitanika nije iskusila veću usamljenost tijekom tog razdoblja, vjerojatno zato što su održavali
svoje socijalne kontakte u kiberprostoru. Također, otkrili smo da su ispitanici bili uključeni u
različite aktivnosti povezane s održavanjem socijalne interakcije u kiberprostoru (npr., telefonski
razgovori, aktivnosti na društvenim mrežama, video-pozivi), što im je pomoglo osjećati
se manje usamljeno. Glavni cilj rada je promišljanje o suvremenim socijalnim trendovima,
sugerirajući da blizina u fizičkom prostoru više nije preduvjet za nastanak i održavanje socijalne
dinamike među pojedincima.

Keywords

IKT; društvenost, usamljenost; COVID-19 epidemija; fizički prostor; kibernetički prostor; sociologija prostora; Slovenija

Hrčak ID:

318651

URI

https://hrcak.srce.hr/318651

Publication date:

1.7.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 652 *