Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/xx

PODUZETNIČKA ORIJENTACIJA, UMREŽAVANJE I RAST PODUZEĆA: DOKAZI IZ TRANZICIJSKOG GOSPODARSTVA

Tringë Krasniqi ; University of Prishtina "Hasan Prishtina"
Besnik A Krasniqi ; University of Prishtina "Hasan Prishtina"
Liridon Kryeziu ; Riinvest Institute, and University for Business and Technology *
Saranda Lajqi ; Institute for Entrepreneurship and Small Business
Mirsim Ismajli ; ESLG College
Donika Bytyçi ; ESLG College

* Corresponding author.


Full text: english pdf 491 Kb

downloads: 0

cite


Abstract

Poduzetnička orijentacija (EO) postala je važno istraživačko područje u literaturi o poduzetništvu za analizu sposobnosti poduzeća da do najvišeg stupnja poveća mogućnosti na tržištu. Slično tome, s obzirom na poseban kontekst poduzeća u tranzicijskim gospodarstvima, mreže su postale sastavni dio analize poduzeća u tim kontekstima. Stoga je svrha ove studije ispitati utjecaj dimenzija EO-a (inovativnost, proaktivnost i preuzimanje rizika) i mreža na rast mikro-, malih i srednjih poduzeća. Ovo istraživanje koristi se studijom presjeka 438 vlasnika/menadžera tvrtki u četirima sektorima u slučaju Kosova. Nalazi pokazuju izrazito statistički značajne i pozitivne rezultate za sve tri dimenzije: proaktivnost, preuzimanje rizika i inovativnost te pozitivan i statistički značajan odnos između umreženosti i rasta poduzeća. Sve kontrolne varijable ostaju konzistentne u pogledu statističke značajnosti nakon uvođenja EO dimenzija. Tek uvođenjem varijable umrežavanja, varijabla koja označava sveučilišnu naobrazbu postaje negativna i statistički značajna u usporedbi s nesveučilišnom naobrazbom menadžera.

Keywords

poduzetnička orijentacija; umrežavanje; rast poduzeća; MMSP

Hrčak ID:

318946

URI

https://hrcak.srce.hr/318946

Publication date:

8.7.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *