Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.17794/rgn.2024.3.3

UČINKOVITOST MAPIRANJA OSJETLJIVOSTI NA KLIZIŠTA KORIŠTENJEM MODELA MAKSIMALNE ENTROPIJE I TEŽINE DOKAZA U POKRAJINI KUNINGAN, ZAPADNA JAVA, INDONEZIJA

Mamat Suhermat ; Jl. Sangkuriang, Dago, Bandung (Research Center for Geological Disaster, National Research and Innovation Agency (BRIN) 40135)
Khori Sugianti orcid id orcid.org/0000-0001-7990-7905 ; Jl. Sangkuriang, Dago, Bandung (Research Center for Geological Disaster, National Research and Innovation Agency (BRIN) 40135) *
Yunarto Yunarto ; Jl. Sangkuriang, Dago, Bandung (Research Center for Geological Disaster, National Research and Innovation Agency (BRIN) 40135)
Yugo Kumoro ; Jl. Sangkuriang, Dago, Bandung (Research Center for Geological Disaster, National Research and Innovation Agency (BRIN) 40135)
Wawan Hendriawan Nur ; Jl. Sangkuriang, Dago, Bandung (Research Center for Data and Information Sciences, National Research and Innovation Agency (BRIN) 40135)
Sukristiyanti Sukristiyanti ; Jl. Sangkuriang, Dago, Bandung (Research Center for Geological Disaster, National Research and Innovation Agency (BRIN) 40135)
Hilda Lestiana orcid id orcid.org/0000-0002-2039-5439 ; Jl. Sangkuriang, Dago, Bandung (Research Center for Geological Resources, National Research and Innovation Agency (BRIN) 40135)

* Corresponding author.


Full text: english pdf 8.375 Kb

page 27-42

downloads: 119

cite


Abstract

Kuningan je namjesništvo u regiji Zapadne Jave koje ima problema s klizištima svake godine u posljednjih deset godina. Klizišta su u desetljeću od 2011. do 2022. godine na ovome području zabilježena 124 puta. Potrebno je opsežno znanje o varijablama koje utječu na pokazatelje koji se koriste za geografsku klasifikaciju podložnosti klizištima. Ovim istraživanjem pokušavaju se izraditi karte osjetljivosti na klizišta na temelju odnosa između parametara i podataka inventara klizišta. U ovome slučaju predstavljamo kartiranje osjetljivosti na klizišta u području Kuningan koristeći se dvjema metodama, naime maksimalnom entropijom (MaxEnt) i težinom dokaza (WoE). Rezultati su pokazali da su za različite modele osjetljivosti na klizišta dva pristupa generirala sveobuhvatne distribucije osjetljivosti. Iako su parametri AUC dvaju modela gotovo identični, pristup MaxEnt proizvodi karte s većim zonama niske osjetljivosti od metode WoE prema usporedbi karata stvorenih pomoću tih dvaju pristupa. Ovo istraživanje nudi preliminarne preporuke za zoniranje podložno klizištima, što je od pomoći za prostorno oblikovanje. Kako bi se izradile karte osjetljivosti na klizišta koje su preciznije, točnije i pouzdanije u predviđanju događaja klizišta, potrebno je provesti dodatne studije.

Keywords

osjetljivost; klizišta; WOE metoda; MaxEnt; AUC

Hrčak ID:

318994

URI

https://hrcak.srce.hr/318994

Publication date:

4.7.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 429 *