Skip to the main content

Review article

Povezanost vršnjačkih odnosa sa školskim angažmanom i uspjehom učenika

Vesna Bilić orcid id orcid.org/0000-0003-2306-5803 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Croatia *

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 382 Kb

page 39-64

downloads: 98

cite


Abstract

Socijalne interakcije temelj su mnogih aktivnosti u suvremenoj školi te se reflektiraju i na školski angažman učenika. Cilj ovog rada je, sistematiziranjem spoznaja iz literature, analizirati kako se odnosi s vršnjacima odražavaju na školski angažman i uspjeh učenika. Kako bismo bolje razumjeli navedeni odnos, uvodno se elaborira uloga nekih individualnih karakteristika učenika i procesa koji doprinose razumijevanju vršnjačkih odnosa i njihove povezanosti sa školskim angažmanom. Analizom rezultata empirijskih istraživanja utvrđeno je da su odnosi s vršnjacima izravno povezani sa školskim angažmanom učenika. Pozitivni, podržavajući odnosi s vršnjacima koreliraju s većim angažmanom učenika u različitim školskim aktivnostima. Suprotno tome, učenici koji imaju negativna iskustva s vršnjacima (neprihvaćanje, odbacivanje ili viktimizaciju) nedovoljno se angažiraju u radu. Školski angažman je medijator koji vršnjačke odnose povezuje s postignućem učenika. Ovaj rad ima važne implikacije za kreiranje pedagoških intervencija usmjerenih na poboljšanje vršnjačkih odnosa, angažmana i uspjeha učenika.

Keywords

učenici; pozitivni odnos; nasilje; viktimizacija; školski uspjeh; angažman

Hrčak ID:

319341

URI

https://hrcak.srce.hr/319341

Publication date:

17.7.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 334 *