Skip to the main content

Original scientific paper

Odrednice interkulturalne osjetljivosti studenata učiteljskih studija: Doprinos multikulturalnog iskustva i sociodemografskih obilježja

Denis Jurković orcid id orcid.org/0000-0003-4408-5117 ; Department of Teacher Education Studies in Gospić, Croatia *
Marija Buterin Mičić ; Department of Pedagogy, University of Zadar, Croatia

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 418 Kb

page 93-120

downloads: 80

cite


Abstract

Suvremena društva sve su kulturno pluralnija i sve više pojedinaca dolazi u kontakt s drugim kulturama. Ti susreti različitih kultura ne rezultiraju uvijek uzajamnim razumijevanjem i prihvaćanjem. U tom kontekstu prepoznata je važnost poticanja i razvoja interkulturalne osjetljivosti kao jednog od temeljnih zadataka (budućih) učitelja u suvremenoj školi, a što pretpostavlja da su i sami interkulturalno osjetljivi te da tu osjetljivost iskazuju. Polazeći od navedenog, cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri multikulturalna iskustva i određena sociodemografska obilježja budućih učitelja doprinose objašnjenju njihove interkulturalne osjetljivosti. U istraživanju je sudjelovalo 630 studenata svih učiteljskih studija u Republici Hrvatskoj. Od istraživačkih instrumenta korišteni su: upitnik sociodemografskih podataka, Skala interkulturalne osjetljivosti (Chen i Starosta, 2000) te modificirani Upitnik multikulturalnog iskustva (Narvaez et al., 2017). Rezultati istraživanja ukazuju na to da određena sociodemografska obilježja i multikulturalna iskustva značajno doprinose razini interkulturalne osjetljivosti budućih učitelja. Uz razmatranje uloge interkulturalne osjetljivosti i multikulturalnih iskustava u afirmaciji interkulturalnog odgoja i obrazovanja u školi, polazeći od dobivenih rezultata istraživanja u radu se također navode implikacije za inicijalno obrazovanje učitelja te preporuke za buduća istraživanja.

Keywords

multikulturalno iskustvo; interkulturalna osjetljivost; interkulturalna kompetencija; budući učitelji; studenti učiteljskih studija

Hrčak ID:

319343

URI

https://hrcak.srce.hr/319343

Publication date:

17.7.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 294 *