Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31823/d.32.2.4

Operno kazalište u kronikama Nedjeljka Fabrija Maestro i njegov šegrt

Ana Lederer ; Division for the History of Croatian Theatre, Institute for the History of Croatian Literature, Theatre and Music, Croatian Academy of Sciences and Arts, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 163 Kb

page 257-270

downloads: 0

cite


Abstract

Rad se bavi teatrološkim aspektima tekstova Nedjeljka Fabrija o opernim predstavama o kojima je pisao u okviru glazbene kronike Maestro i njegov šegrt u časopisu Republika od 1986. do 1994. godine, a koji su zasebno objavljeni u knjizi Orfejeva djeca (2008.), podnaslovljeni kao »prilog povijesti recepcije u Hrvata«. Pripadajući nizu književnika koji su promišljali i vrjednovali glazbenu i glazbeno-scensku umjetnost te potvrđujući kontinuitet višestrukih isprepletenosti hrvatske glazbe i književnosti, Fabrio je u Orfejevoj djeci kritički razmatrao i književnu i glazbenu sastavnicu djela te njihovu glazbeno-scensku realizaciju na pozornici. U svakoj kronici o pojedinoj opernoj predstavi Fabrio analizira libreta, istražuje genezu djela, recepciju svih njegovih izvedbi u povijesti hrvatskoga opernoga kazališta, ali i recepcijski i produkcijski kontekst u kojem se operno djelo izvodi te ga kritički prosuđuje. Orfejeva djeca postaju nezaobilazno vrelo za buduća teatrološka istraživanja hrvatskoga opernoga kazališta.

Keywords

opera; recepcija; produkcija; hrvatsko operno kazalište; glazbena kronika; Nedjeljko Fabrio

Hrčak ID:

320352

URI

https://hrcak.srce.hr/320352

Publication date:

30.8.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *