Bogoslovska smotra, Vol. 94 No. 2, 2024.
Original scientific paper
https://doi.org/10.53745/bs.94.2.2
Slika hrvatskih branitelja u medijima. Analiza medijskih sadržaja o hrvatskim braniteljima u razdoblju od 2010. do 2021. godine
Miriam Mary Brgles
; Catholic University of Croatia, Zagreb, Croatia
Josip Ježovita
orcid.org/0000-0003-0165-798X
; Catholic University of Croatia, Zagreb, Croatia
Mateja Plenković
; Catholic University of Croatia, Zagreb, Croatia
Abstract
Važno je i zanimljivo istraživačko pitanje uloge medija u kreiranju i održavanju (ne) povoljnog položaja branitelja u javnosti. Polazeći od teorijskih i empirijskih spoznaja o važnosti medijskog izvještavanja u oblikovanju slike branitelja, provedena je analiza sadržaja kojom je obuhvaćeno 11 849 medijskih priloga objavljenih na internetskim portalima i tiskovinama u razdoblju od 2010. do 2021. godine u Hrvatskoj. Prvo je istraživačko pitanje glasilo: Koje su dominantne teme medijskih priloga u kojima se u javnoj komunikaciji spominju hrvatski branitelji? Pokazalo se da je dominantna tema priloga isticanje različitih oblika braniteljskih udruživanja. Sljedeća su dva istraživačka pitanja glasila: Koji je dominantni sentiment prema braniteljima u odnosu na 1) vrstu i 2) autora medijskog priloga? Pokazalo se da o braniteljima prevladava pozitivan sentiment ako je riječ o intervjuima ili izjavama kao vrsti medijskih priloga, no kada se analizira prilog prema autorima, nitko se ne ističe prema iznošenju pozitivnog sentimenta. Negativan sentiment o braniteljima prevladava u komentarima i kolumnama kao vrsti priloga, dok se među autorima ističu čitatelji. Četvrto pitanje je glasilo: Kakvi se i čiji vrijednosni sudovi iznose prema različitim skupinama povezanima s braniteljima? Pokazalo se da pozitivne vrijednosne sudove uglavnom iznose članovi braniteljskih obitelji, predstavnici vjerskih zajednica i političari na vlasti. S druge strane, negativne vrijednosne sudove uglavnom iznose stručnjaci ili znanstvenici te novinari.
Keywords
hrvatski branitelji; veterani; mediji; analiza sadržaja; teorija postavljanja prioriteta.
Hrčak ID:
320462
URI
Publication date:
3.9.2024.
Visits: 230 *