Skip to the main content

Preliminary communication

Dostupnost i vrsta medija u prostorno-materijalnom okruženju gradskog, privatnog i alternativnog dječjeg vrtića

Tanja Lovaković *
Ružica Tokić Zec ; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia *

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 619 Kb

page 9-25

downloads: 0

cite


Abstract

Mediji imaju dvostruku ulogu u životu čovjeka te u odgoju i obrazovanju djeteta; s jedne strane nude obrazovne sadržaje i informacije, dok s druge strane imaju manipulativni utjecaj, posebice na djecu. Djeca kao digitalni urođenici odrastaju uz medije te je potrebno posebnu pozornost posvetiti načinu kako djeca razumiju i koriste se medijima. Medijskim se odgojem pokušava steći medijska pismenost i kompetencije potrebne u ovladavanju medijima. U radu se prezentiraju karakteristike medija koje imaju veliki utjecaj na dijete rane i predškolske dobi. Nadalje, ističe se značaj medijskog odgoja i sve veća potreba za njegovim uvođenjem u odgojno-obrazovni sustav. Veliku ulogu u djetetovu životu imaju roditelji i odgojitelji, stoga se u radu iznose bitne značajke njihovih mogućih djelovanja i utjecaja u razvoju dječjih medijskih znanja i navika. Cilj je rada istražiti dostupnost medija u gradskom, privatnom i alternativnom dječjem vrtiću u Osijeku. Rad ispituje dostupnost, vrstu, funkcionalnost i brojnost tiskanih i elektroničkih medija u trima tipovima dječjih vrtića (gradski, privatni e-vrtić te alternativni dječji vrtić). Istraživanje je pokazalo da su odgojiteljima dostupni tiskani i elektronički mediji, no tiskani su zastupljeniji te postoje razlike u dostupnosti s obzirom na vrstu dječjeg vrtića. Istraživanje se nastavlja na prijašnja istraživanja i ističe kao bitnu značajku u medijskom odgoju opremljenost medijima kojom bi se pružile veće mogućnosti stvaranja poticajnog okruženja.

Keywords

dječji vrtić; elektronički mediji; medijski odgoj; roditelji; tiskani mediji

Hrčak ID:

320567

URI

https://hrcak.srce.hr/320567

Publication date:

9.9.2024.

Visits: 0 *