Preliminary communication
Dostupnost i vrsta medija u prostorno-materijalnom okruženju gradskog, privatnog i alternativnog dječjeg vrtića
Tanja Lovaković
*
Ružica Tokić Zec
orcid.org/0000-0002-4743-0636
; Faculty of Education, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
*
* Corresponding author.
Abstract
Mediji imaju dvostruku ulogu u životu čovjeka te u odgoju i obrazovanju djeteta; s jedne strane nude obrazovne sadržaje i informacije, dok s druge strane imaju manipulativni utjecaj, posebice na djecu. Djeca kao digitalni urođenici odrastaju uz medije te je potrebno posebnu pozornost posvetiti načinu kako djeca razumiju i koriste se medijima. Medijskim se odgojem pokušava steći medijska pismenost i kompetencije potrebne u ovladavanju medijima. U radu se prezentiraju karakteristike medija koje imaju veliki utjecaj na dijete rane i predškolske dobi. Nadalje, ističe se značaj medijskog odgoja i sve veća potreba za njegovim uvođenjem u odgojno-obrazovni sustav. Veliku ulogu u djetetovu životu imaju roditelji i odgojitelji, stoga se u radu iznose bitne značajke njihovih mogućih djelovanja i utjecaja u razvoju dječjih medijskih znanja i navika. Cilj je rada istražiti dostupnost medija u gradskom, privatnom i alternativnom dječjem vrtiću u Osijeku. Rad ispituje dostupnost, vrstu, funkcionalnost i brojnost tiskanih i elektroničkih medija u trima tipovima dječjih vrtića (gradski, privatni e-vrtić te alternativni dječji vrtić). Istraživanje je pokazalo da su odgojiteljima dostupni tiskani i elektronički mediji, no tiskani su zastupljeniji te postoje razlike u dostupnosti s obzirom na vrstu dječjeg vrtića. Istraživanje se nastavlja na prijašnja istraživanja i ističe kao bitnu značajku u medijskom odgoju opremljenost medijima kojom bi se pružile veće mogućnosti stvaranja poticajnog okruženja.
Keywords
dječji vrtić; elektronički mediji; medijski odgoj; roditelji; tiskani mediji
Hrčak ID:
320567
URI
Publication date:
9.9.2024.
Visits: 218 *