Skip to the main content

Preliminary communication

Konstrukti slovenstva u slovenskim partizanskim filmovima

Peter STANKOVIĆ orcid id orcid.org/0000-0002-2797-4126 ; Faculty of Social Sciences, Ljubljana


Full text: english pdf 196 Kb

page 907-926

downloads: 1.513

cite


Abstract

U radu autor postavlja pitanje može li se prepoznati
dosljedan obrazac predstavljanja slovenstva u slovenskim
partizanskim filmovima, filmskom žanru o komunističkim
gerilskim borcima (tzv. partizanima) i njihovoj borbi protiv
njemačkih i talijanskih okupacijskih snaga u Drugom
svjetskom ratu. Analiza svih dugometražnih filmova
snimljenih u tom žanru pokazuje da 925 službeni komunistički
diskurs o slovenskom nacionalnom identitetu, bar kako se
pokazuje u partizanskim filmovima, u Sloveniji u
mnogočemu nije slijedio ortodoksnu marksističku liniju
razumijevanja nacionalnog identiteta kao uklonjivoga
buržoaskog ideološkog konstrukta. Taj ga je diskurs zapravo
aktivno podržavao čak i u smislu afirmiranoga konzervativnog
konstrukta slovenstva kao nečega što je u svojoj biti
izjednačeno s jednostavnim rustikalnim životom usred
netaknute prirode. Ipak, u filmovima snimljenim nakon
kasnih šezdesetih godina 20. stoljeća obrazac se mijenja i
slovenski se partizanski filmovi sa svojim novim, izrazito
urbanim, karakterom pretvaraju u medij restrukturiranja
nacionalnoga identiteta.

Keywords

reprezentacija; konstruktivizam; nacionalni identitet; slovenski partizanski film; slovenstvo

Hrčak ID:

29465

URI

https://hrcak.srce.hr/29465

Publication date:

31.10.2008.

Article data in other languages: english german

Visits: 3.457 *