Media studies, Vol. 15 No. 29, 2024.
Preliminary communication
https://doi.org/10.20901/ms.15.29.7
Rodne subverzije nebinarnih influencera na Instagramu
Mirela Holy
orcid.org/0000-0003-1294-1978
; Sveučilište VERN, Zagreb
Marija Geiger Zeman
orcid.org/0000-0002-1192-4722
; Institute of Social Sciences Ivo Pilar
Nikolina Borčić
Abstract
Društveni su mediji važan faktor u (de)konstruiranju rodnih identiteta, perpetuiranju rodnih stereotipa, ali i reprezentaciji transrodnih i nebinarnih identiteta (Blanco-Ruiz i Sainz-de-Baranda, 2018). Nebinarnost je krovni pojam za dinamične i fleksibilne rodne identitete i iskustva. U posljednje vrijeme na Instagramu je sve veći broj influencera koji se deklariraju kao nebinarne osobe. U fokusu analize način je komuniciranja odabranih nebinarnih influencera na Instagramu, odnosno kako njihova uporaba jezika, stilova, strukture informacije, tonova te konteksta odražava implicitne ili eksplicitne ideologije, uvjerenja i vrednovanja roda. Rezultati istraživanja ukazuju na subverziju binarnih rodnih stereotipa od strane analiziranih nebinarnih influencera, na njihovu osviještenost o vlastitom korištenju binarnosti jezika i konteksta (fotografija i videomaterijala) te o mogućim interpretacijama tih sredstava za društvene odnose, odnosno za poboljšanja položaja te subordinirane grupe kako u komunikacijskom diskursu tako i u društvenoj zbilji.
Keywords
Transrodnost; nebinarnost; mediji; Instagram; influenceri
Hrčak ID:
320730
URI
Publication date:
16.9.2024.
Visits: 190 *