Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.20901/ms.15.29.7

Rodne subverzije nebinarnih influencera na Instagramu‎

Mirela Holy ; Sveučilište VERN, Zagreb
Marija Geiger Zeman ; Institute of Social Sciences Ivo Pilar
Nikolina Borčić


Full text: croatian pdf 235 Kb

page 132-150

downloads: 0

cite


Abstract

Društveni su mediji važan faktor u (de)konstruiranju rodnih identiteta, perpetuiranju rodnih ‎stereotipa, ali i reprezentaciji transrodnih i nebinarnih identiteta (Blanco-Ruiz i Sainz-de-Baranda, 2018). ‎Nebinarnost je krovni pojam za dinamične i fleksibilne rodne identitete i iskustva. U posljednje vrijeme na ‎Instagramu je sve veći broj influencera koji se deklariraju kao nebinarne osobe. U fokusu analize način je ‎komuniciranja odabranih nebinarnih influencera na Instagramu, odnosno kako njihova uporaba jezika, ‎stilova, strukture informacije, tonova te konteksta odražava implicitne ili eksplicitne ideologije, uvjerenja ‎i vrednovanja roda. Rezultati istraživanja ukazuju na subverziju binarnih rodnih stereotipa od strane ‎analiziranih nebinarnih influencera, na njihovu osviještenost o vlastitom korištenju binarnosti jezika i ‎konteksta (fotografija i videomaterijala) te o mogućim interpretacijama tih sredstava za društvene od‎nose, odnosno za poboljšanja položaja te subordinirane grupe kako u komunikacijskom diskursu tako i ‎u društvenoj zbilji.‎

Keywords

Transrodnost; nebinarnost; mediji; Instagram; influenceri

Hrčak ID:

320730

URI

https://hrcak.srce.hr/320730

Publication date:

16.9.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *