Review article
https://doi.org/10.47960/2712-1844.2024.10.173
Odgojno-obrazovne institucije i prosvjetna djelatnost franjevaca u Hercegovini od odvajanja hercegovačke franjevačke zajednice do kraja osmanske uprave (1844.-1878.)
Zvonimir Herceg
orcid.org/0000-0002-3666-6416
; University of Mostar Faculty of Humanities and Social Sciences
Abstract
U radu je obrađena tematika prosvjetne djelatnosti i odgojno-obrazovnih institucija hercegovačkih franjevaca u posljednjim desetljećima osmanske uprave. Rad se bavi načinima opstojnosti, strukturom, oblicima izvedbe nastave te problemima pri funkcioniranju i održavanju franjevačkih odgojno-obrazovnih institucija, sjemeništa, novicijata i studija bogoslovije, u specifičnim crkvenim i egzistencijalnim prilikama osmanske Hercegovine. Također, rad govori i o pitanju franjevačkih aktivnosti u prosvjećivanju hercegovačkoga puka, kako kroz individualnu nesistematiziranu obuku, tako i kroz institucije pučkih škola. Katoličko školstvo u osmanskoj Hercegovini zbog općih društveno-političkih (ne)prilika bilo je niske kvalitete i nezadovoljavajućih standarda u usporedbi s istovjetnim suvremenim institucijama u drugim područjima, ali je ipak omogućilo krucijalno održavanje i rast svećeničke inteligencije i postavilo temelje za emancipaciju širih katoličkih narodnih masa.
Keywords
katoličko školstvo; Hercegovina; sjemenište; novicijat; bogoslovija; pučka škola; hercegovački franjevci
Hrčak ID:
320761
URI
Publication date:
1.10.2024.
Visits: 211 *