Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.47960/2712-1844.2024.10.173

Odgojno-obrazovne institucije i prosvjetna djelatnost franjevaca u Hercegovini od odvajanja hercegovačke franjevačke zajednice do kraja osmanske uprave (1844.-1878.)

Zvonimir Herceg orcid id orcid.org/0000-0002-3666-6416 ; University of Mostar Faculty of Humanities and Social Sciences


Full text: croatian pdf 369 Kb

page 173-225

downloads: 0

cite


Abstract

U radu je obrađena tematika prosvjetne djelatnosti i odgojno-obrazovnih institucija hercegovačkih franjevaca u posljednjim desetljećima osmanske uprave. Rad se bavi načinima opstojnosti, strukturom, oblicima izvedbe nastave te problemima pri funkcioniranju i održavanju franjevačkih odgojno-obrazovnih institucija, sjemeništa, novicijata i studija bogoslovije, u specifičnim crkvenim i egzistencijalnim prilikama osmanske Hercegovine. Također, rad govori i o pitanju franjevačkih aktivnosti u prosvjećivanju hercegovačkoga puka, kako kroz individualnu nesistematiziranu obuku, tako i kroz institucije pučkih škola. Katoličko školstvo u osmanskoj Hercegovini zbog općih društveno-političkih (ne)prilika bilo je niske kvalitete i nezadovoljavajućih standarda u usporedbi s istovjetnim suvremenim institucijama u drugim područjima, ali je ipak omogućilo krucijalno održavanje i rast svećeničke inteligencije i postavilo temelje za emancipaciju širih katoličkih narodnih masa.

Keywords

katoličko školstvo; Hercegovina; sjemenište; novicijat; bogoslovija; pučka škola; hercegovački franjevci

Hrčak ID:

320761

URI

https://hrcak.srce.hr/320761

Publication date:

1.10.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *