Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.46640/imr.13.25.2

Uloga emocija u širenju populizma i fenomena lažnih vijesti

Paula Čatipović ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 279 Kb

page 4159-4176

downloads: 92

cite


Abstract

Na temelju pretpostavke da ljudske emocije imaju svojevrsni utjecaj na odluke i stavove, ovaj rad istražuje odnos između emocija i izazova s kojima se demokracija suočava u 21. stoljeću. Usredotočujući se na lažne vijesti i populizam, rad istražuje ulogu emocija u tim fenomenima. Neki od emocionalnih obrazaca analiziranih u ovom radu su pojava straha, nesigurnosti i ljutnje, koji se manifestiraju kroz stvaranje „neprijatelja“ i „antagonista“ koje utjelovljuju imigranti, političke elite i mainstream mediji. Na kraju, pregledom značajnih istraživanja na ovu temu, otkriva se temeljna razlika u tumačenju navedenih fenomena, s obzirom na to pristupaju li im ljudi iz emocionalno ili razumno izazvane pozicije. Sustavni pregled radova na ovu temu stoga može dati značajan doprinos daljnjem razumijevanju ovih fenomena.

Keywords

emocije; identitet; javna sfera; populizam; lažne vijesti; mediji

Hrčak ID:

321307

URI

https://hrcak.srce.hr/321307

Publication date:

30.9.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 203 *