Original scientific paper
https://doi.org/10.46640/imr.13.25.2
Uloga emocija u širenju populizma i fenomena lažnih vijesti
Paula Čatipović
; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Croatia
Abstract
Na temelju pretpostavke da ljudske emocije imaju svojevrsni utjecaj na odluke i stavove, ovaj rad istražuje odnos između emocija i izazova s kojima se demokracija suočava u 21. stoljeću. Usredotočujući se na lažne vijesti i populizam, rad istražuje ulogu emocija u tim fenomenima. Neki od emocionalnih obrazaca analiziranih u ovom radu su pojava straha, nesigurnosti i ljutnje, koji se manifestiraju kroz stvaranje „neprijatelja“ i „antagonista“ koje utjelovljuju imigranti, političke elite i mainstream mediji. Na kraju, pregledom značajnih istraživanja na ovu temu, otkriva se temeljna razlika u tumačenju navedenih fenomena, s obzirom na to pristupaju li im ljudi iz emocionalno ili razumno izazvane pozicije. Sustavni pregled radova na ovu temu stoga može dati značajan doprinos daljnjem razumijevanju ovih fenomena.
Keywords
emocije; identitet; javna sfera; populizam; lažne vijesti; mediji
Hrčak ID:
321307
URI
Publication date:
30.9.2024.
Visits: 203 *