Annual of social work, Vol. 31 No. 1, 2024.
Review article
https://doi.org/10.3935/ljsr.v31i1.532
POBJEDNICI, A NE ŽRTVE! ETIČKI IZAZOVI U ISTRAŽIVANJIMA ODGOJA I OBRAZOVANJA S DJECOM IZBJEGLICAMA: SUSTAVNI PREGLED LITERATURE
Ana Širanović
orcid.org/0000-0003-0193-0763
; Department of Pedagogy Faculty of Humanities and Social Sciences University of Zagreb, Croatia
Abstract
Cilj je provedenoga sustavnog pregleda literature bio identificirati etičke izazove u istraživanjima odgoja i obrazovanja u kojima su djeca izbjeglice participanti. Analizom dokumentacije induktivnoga tipa analizirano je ukupno 16 znanstvenih članaka koji prezentiraju istraživanja odgoja i obrazovanja s djecom izbjeglicama kao sudionicima, ekstrahiranih iz triju relevantnih bibliografskih baza podataka u društvenim znanostima i putem dodatnoga backward i forward pretraživanja te selektiranih na temelju unaprijed postavljenih kriterija. Analiza je rezultirala identifikacijom nekolicine specifičnih etičkih izazova u istraživanjima odgoja i obrazovanja s djecom izbjeglicama, povezanih s jezičnom barijerom i položajem djeteta izbjeglice u istraživanju. Imajući u vidu načine na koje su identificirani izazovi u analiziranim istraživanjima adresirani, etičkim izborima u budućim istraživanjima koja uključuju djecu izbjeglice kao sudionike treba pristupati kreativno, fleksibilno i refleksivno.
Keywords
prisilne migracije; odgoj i obrazovanje izbjeglica; dječja participacija; etika istraživanja; sustavni pregled
Hrčak ID:
321541
URI
Publication date:
23.9.2024.
Visits: 177 *