Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.3935/ljsr.v31i1.532

POBJEDNICI, A NE ŽRTVE! ETIČKI IZAZOVI U ISTRAŽIVANJIMA ODGOJA I OBRAZOVANJA S DJECOM IZBJEGLICAMA: SUSTAVNI PREGLED LITERATURE

Ana Širanović orcid id orcid.org/0000-0003-0193-0763 ; Department of Pedagogy Faculty of Humanities and Social Sciences University of Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 278 Kb

page 7-29

downloads: 54

cite


Abstract

Cilj je provedenoga sustavnog pregleda literature bio identificirati etičke izazove u istraživanjima odgoja i obrazovanja u kojima su djeca izbjeglice participanti. Analizom dokumentacije induktivnoga tipa analizirano je ukupno 16 znanstvenih članaka koji prezentiraju istraživanja odgoja i obrazovanja s djecom izbjeglicama kao sudionicima, ekstrahiranih iz triju relevantnih bibliografskih baza podataka u društvenim znanostima i putem dodatnoga backward i forward pretraživanja te selektiranih na temelju unaprijed postavljenih kriterija. Analiza je rezultirala identifikacijom nekolicine specifičnih etičkih izazova u istraživanjima odgoja i obrazovanja s djecom izbjeglicama, povezanih s jezičnom barijerom i položajem djeteta izbjeglice u istraživanju. Imajući u vidu načine na koje su identificirani izazovi u analiziranim istraživanjima adresirani, etičkim izborima u budućim istraživanjima koja uključuju djecu izbjeglice kao sudionike treba pristupati kreativno, fleksibilno i refleksivno.

Keywords

prisilne migracije; odgoj i obrazovanje izbjeglica; dječja participacija; etika istraživanja; sustavni pregled

Hrčak ID:

321541

URI

https://hrcak.srce.hr/321541

Publication date:

23.9.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 177 *