Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.47960/2831-0322.2024.1.28.165

VAŽNOST POUČAVANJA KULTURE U ENGLESKOME JEZIKU STRUKE (EJS)

Marijana Drinovac Topalović orcid id orcid.org/0000-0002-2839-6735 ; Veleučilište „Marko Marulić“ in Knin *
Sandra Ljubas ; Veleučilište „Marko Marulić“ in Knin

* Corresponding author.


Full text: english pdf 139 Kb

page 165-180

downloads: 0

cite


Abstract

Važnost poučavanja kulture u okviru programa Engleskog jezika struke (EJS) naglašena je potrebom
za kulturalnim kompetencijama i poznavanjem jezika, osobito u poslovnoj komunikaciji.
EJS razlikuje se od općeg engleskog jezika po svojoj prilagođenosti specifičnim jezičnim potrebama
unutar različitih profesionalnih i tehničkih područja. Kako globalizirani poslovni svijet sve više
zahtijeva učinkovitu interkulturalnu komunikaciju, programi EJS-a trebaju sadržavati kulturološku
komponentu kako bi pripremili polaznike za interkulturalnu poslovnu komunikaciju.
U ovome radu ispituje se važnost kulturalnih aspekata poslovne komunikacije i integracije kulturalnog
obrazovanja u nastavne planove i programe EJS-a, sukladno različitim teoretskim perspektivama:
Byram, Morgan i sur. (1994), konstruktivistička perspektiva (Hughes & Sears, 2004),
interkulturalna kompetencija (Fantini, 1997), kulturno relevantna pedagogija (Ladson-Billings,
1995), multikulturalno obrazovanje (Parker, 2019) i kulturna inteligencija (Earley & Ang,
2003). ).
Ulazeći u meritum navedenih pedagoških modela i teorija, cilj je rada pokazati da kulturalna
kompetencija nije samo dodatni element, nego i bitna sastavnica kurikuluma EJS-a, ključna za
razvoj poslovne komunikacijske kompetencije polaznika.

Keywords

engleski jezik struke (EJS); kulturalna kompetencija; lingvističko znanje; interkulturalna komunikacija; kulturalno obrazovanje

Hrčak ID:

321582

URI

https://hrcak.srce.hr/321582

Publication date:

22.10.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *