Professional paper
https://doi.org/10.22210/strjez/53-1/6
Stručna rasprava kao nastavna metoda na poslovnome njemačkom jeziku u online okružju i njezina učinkovitost
Mirna Petanjek
orcid.org/0000-0002-3978-2295
; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Abstract
Rasprava kao odabrana metoda u nastavi stranoga jezika struke zahtjevna je aktivnost i
nastavniku i studentima. Tom se metodom razvijaju različite jezične receptivne vještine poput
slušanja i čitanja s razumijevanjem te jezična produkcija, ali i brojne socijalne vještine poput
vještina aktivnoga slušanja, argumentiranoga raspravljanja, suradničkoga učenja i kritičkoga
razmišljanja. Nastava stranoga jezika struke u online okružju zahtijeva prilagodbu postojećih
metodičkih i didaktičkih pristupa. U radu su prikazane faze metodičko-didaktičke obrade
pripreme, provedbe i vrednovanja stručne rasprave na poslovnome njemačkome jeziku u
online okružju uz pomoć Googleovih digitalnih alata na kolegiju Osnove poslovnoga njemačkog
jezika III u akademskoj godini 2020./2021. U radu su također prikazani rezultati provedenoga
istraživanja kojim se ispitivala učinkovitost odabranih online nastavnih aktivnosti i to na
temelju studentske procjene razine interaktivnosti, motivacije i samostalnosti koju te aktivnosti
potiču u učenju poslovnoga njemačkog jezika. Ispitivane online aktivnosti bile su nastavnikovo
izlaganje gradiva u realnome vremenu u videosastanku Google Meet uz praćenje PowerPoint
prezentacije, rad u paru na dijeljenome Googleovu dokumentu u izdvojenim prostorijama
(Breakout Rooms) i rasprava o obrađenoj stručni temi u videosastanku. Podatci o studentskoj
procjeni prikupljeni su metodom strukturiranoga pisanog intervjua pomoću online upitnika
u obliku Googleovog obrasca i zatim su kvantitativno analizirani.
Keywords
stručna rasprava; jezična produkcija; online nastava; Googleovi digitalni alati; studentska procjena; učinkovitost
Hrčak ID:
321638
URI
Publication date:
10.10.2024.
Visits: 46 *