Review article
ANIMACIJA CRKVENIH POZIVA U VJERONAUČNIM UDŽBENICIMA ZA OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE U HRVATSKOJ
Juraj Batelja
; Catholic Faculty of Theology, University of Zagreb
Abstract
Ovaj članak donosi analizu govora o svećeničkom pozivu u
programima i udžbenicima za katolički vjeronauk u osnovnoj i
srednjoj školi. Nastavne cjeline i jedinice vrednuje kako s teološkopastoralnog,
tako i s pedagoško-psihološkog aspekta. Polazišna
točka ove analize su dokumenti crkvenog učiteljstva i Papine poruke
upućene prigodom Svjetskog dana zvanja. U prvom dijelu progovara
o pojmu kateheze uopće, želeći ukazati kako je i školski vjeronauk
uvijek bio i treba ostati poučavanje u vjeri, osluškivanje odjeka riječi
Onoga koji progovara.
U drugom dijelu autor istražuje kakav i koliko snažan odjek
na učenika ostavljaju sadržaji i metode kojima se navedena
tema obrađuje. Analizira i ulogu vjeroučitelja. Promatra je kao
dio poslanja Crkve; uočava potrebu korelacije i ukorijenjenosti
školskog vjeronauka u odnosu na Onoga koji zove, s Objavom
te iskustvom Crkve u kojoj se nastavlja povijest spasenja. U
pregledu izravne ili neizravne kateheze zvanja autor primjećuje
nedostatnost aktualizacije vjeronaučnih tekstova u smislu izravnog
upita učenicima na koji način oni odgovaraju na Božji zov kao i
pitanja uzroka krize zvanja u današnjem svijetu.
Na kraju zaključuje kako je za mozaički i integralni pristup u
obradi ove teme izuzetno osjetljiva uloga onoga koji poučava, kako
uz pomoć udžbenika, tako i vlastitim svjedočenjem vjere.
Keywords
zvanje; poziv; poslanje; kateheza; školski vjeronauk; Crkva; korelacija; pastiri; vjera; vjeronaučni udžbenik; program školskog vjeronauka; metoda
Hrčak ID:
29613
URI
Publication date:
15.9.2008.
Visits: 2.980 *