Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5559/di.33.3.03

Od korporativnih motiva do utjecaja sportskoga sponzoriranja na zaposlenike: sustavni pregled

Marko Mlakar orcid id orcid.org/0009-0005-6158-9853 ; School of Economics and Business, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia *
Tomaž Čater orcid id orcid.org/0000-0003-1256-4471 ; School of Economics and Business, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Robert Kaše orcid id orcid.org/0000-0002-1020-2285 ; School of Economics and Business, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia

* Corresponding author.


Full text: english pdf 436 Kb

page 389-410

downloads: 22

cite


Abstract

Ovaj rad daje pregled uobičajenih motiva i glavnih učinaka
sportskih sponzorstava koje poduzimaju sponzorske
organizacije. Sustavnim pregledom 72 relevantna članka
identificirano je sedam ključnih motiva za bavljenje sportskim
sponzoriranjem. Marketing, zadržavanje kupaca i vrijednost
robne marke najčešće su proučavani, dok je sponzorstvo
novih sportskih udruga za promociju robne marke najmanje
ispitivano. Što se tiče utjecaja na zaposlenike, nalazi iz 28
članaka pokazali su da su visoki stupanj zadržavanja i
identifikacija brenda teme koje su se najviše istraživale, dok
se ni jedna studija nije bavila mogućim negativnim učincima.
Rad pridonosi postojećoj literaturi, ističući zanemarene
motive i učinke sportskih sponzoriranja. Preporučujemo da
se buduća istraživanja usredotoče na manje proučavane
motive i da istražuju potencijalne negativne utjecaje na
zaposlenike unutar sponzorskih organizacija.

Keywords

sportsko sponzoriranje; motivi; utjecaj na zaposlenike; marketing; zadržavanje zaposlenika

Hrčak ID:

322689

URI

https://hrcak.srce.hr/322689

Publication date:

12.11.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 57 *