Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.30754/vbh.67.3.1291

Korisnička podrška sustava CroRIS: Između informacijskog sustava i znanstvene zajednice

Helena Šarić orcid id orcid.org/0009-0006-3498-4257 ; Institut Ruđer Bošković, Zagreb
Zrinka Alilović orcid id orcid.org/0009-0009-1170-1658 ; Institut Ruđer Bošković, Zagreb
Maja Hoić ; Institut Ruđer Bošković, Zagreb
Sofija Konjević orcid id orcid.org/0000-0002-1786-0555 ; Institut Ruđer Bošković, Zagreb
Marina Mayer orcid id orcid.org/0000-0001-5003-4856 ; Institut Ruđer Bošković, Zagreb


Full text: croatian pdf 622 Kb

page 353-370

downloads: 0

cite


Abstract

Cilj. Cilj je ovog rada kritički se osvrnuti na dosadašnji rad Odsjeka za korisničku podršku Odjela za CroRIS Centra za znanstvene informacije Instituta Ruđer Bošković te predstaviti ideje za daljnji razvoj korisničke službe CRIS-sustava.
Pristup/metodologija/dizajn. U radu je prikazan razvoj Informacijskog sustava znanosti Republike Hrvatske – CroRIS. Poseban naglasak je na radu Odsjeka za korisničku podršku Odjela za CroRIS Centra za znanstvene informacije Instituta Ruđer Bošković. Provedena je statistička analiza korisničkih upita po mjesecima, analiza održanih radionica te analiza posjećenosti mrežnih stranica koje sadrže edukativne materijale za rad u sustavu CroRIS koji pomažu korisnicima u lakšem snalaženju u samom sustavu s ciljem prikaza rada korisničke službe CRIS-sustava.
Rezultati. Primjenjujući povratne informacije dobivene od korisnika, koji unutar sustava imaju različite ovlasti, Odsjek za korisničku podršku riješio je dio korisničkih problema s korištenjem novog sustava izradom edukativnih materijala, edukacijom korisnika i ažurnim odgovaranjem na korisničke upite. Komentari i povratne informacije korisnika koristit će se i u budućem razvoju i usavršavanju CroRIS-a, kao i za daljnji razvoj i poboljšanje svih segmenata korisničke podrške.
Društveni značaj. Prikazom rada korisničke podrške zajednica je upoznata s izazovima s kojima se administratori baze podataka susreću u radu u sustavu koji obuhvaća podatke o različitim entitetima sustava znanosti u Republici Hrvatskoj. Stečeno iskustvo Odsjeka za korisničku podršku sustava CroRIS u organizaciji korisničke podrške, od pripreme materijala za radionice, izrade predloška za odgovore na učestala pitanja do implementacije alata za korisničke upite moglo bi se primijeniti pri razvoju korisničke podrške u nekim budućim sličnim sustavima ili projektima.
Originalnost/vrijednost. Informacijski sustav znanosti Republike Hrvatske – CroRIS novi je sustav koji objedinjuje i povezuje veliku količinu informacija o znanstveno-istraživačkom radu u Republici Hrvatskoj. Kao novost u sustavu znanosti i obrazovanja, CRIS-sustav predstavlja izazov njegovim korisnicima. CroRIS je, također, bio velik izazov Odsjeku za korisničku podršku jer je zadaća korisničke podrške uspješno odgovoriti na sve zahtjeve različitih skupina korisnika.

Keywords

CRIS; CroRIS; Informacijski sustav znanosti Republike Hrvatske; korisnička podrška

Hrčak ID:

324098

URI

https://hrcak.srce.hr/324098

Publication date:

15.12.2024.

Visits: 0 *