Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/https://doi.org/10.47960/2232-9080.2024.28.14.47

DEFINIRANJE OPTIMALNOG RAZMAKA IZMEĐU TEHNOLOŠKIH SEKVENCI PRI ISKOPU TUNELA U LOŠIJOJ STJENSKOJ MASI

Ekrem Bektašević ; „PPG“ d.o.o. Sarajevo *
Satko Filipović ; Sarajevo Canton Road Directorate *
Kemal Gutić ; Faculty of Mining, Geology and Civil Engineering, University of Tuzla *
Namik Musa ; „PPG“ d.o.o. Sarajevo *

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 2.590 Kb

page 45-55

downloads: 0

cite

Full text: english pdf 2.470 Kb

page 47-57

downloads: 0

cite


Abstract

Deformacije su vrlo izražene kod iskopa tunela u urbanim dijelovima s malim nadslojem u lošijoj stijenskoj masi što za posljedicu može imati ozbiljne potencijalne opasnosti na sigurnost, troškove i vrijeme izgradnje tunela. Na tunelu Kobilja Glava koji će predstavljati dio projekta povezivanja Vogošće sa Sarajevom i ujedno vezu najužeg gradskog centra grada Sarajeva sa autocestom A1 na koridoru Vc, izvršena su praćenja pomaka u tunelu na određenoj sekciji lijeve tunelske cijevi u dužini 80 m' u odnosu na različite razmake između iskopa kalote i trajnog podnožnog svoda u lošijoj stijenskoj masi sa definiranim RMR od 27 bodova do 32 boda. Dobiveni rezultati pokazuju kako se pomaci mogu efikasno kontrolirati definiranjem optimalnog razmaka između faza iskopavanja kalote i trajnog podnožnog svoda. Detaljnom analizom prikupljenih podataka dobivena je matematička funkcija ovisnosti pomaka u odnosu na razmak između iskopavanja kalote i trajnog podnožnog svoda i ista se može koristiti kao alat za brzu i jednostavnu korelaciju pomaka prilikom iskopa tunela u odnosu na geološke uvjete kakvi vladaju u tunelu Kobilja Glava.

Keywords

tunel; iskop; deformacija; kalota; trajni podnožni svod

Hrčak ID:

324584

URI

https://hrcak.srce.hr/324584

Publication date:

20.12.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *