Professional paper
https://doi.org/https://doi.org/10.47960/2232-9080.2024.28.14.47
DEFINIRANJE OPTIMALNOG RAZMAKA IZMEĐU TEHNOLOŠKIH SEKVENCI PRI ISKOPU TUNELA U LOŠIJOJ STJENSKOJ MASI
Ekrem Bektašević
; „PPG“ d.o.o. Sarajevo
*
Satko Filipović
; Sarajevo Canton Road Directorate
*
Kemal Gutić
; Faculty of Mining, Geology and Civil Engineering, University of Tuzla
*
Namik Musa
; „PPG“ d.o.o. Sarajevo
*
* Corresponding author.
Abstract
Deformacije su vrlo izražene kod iskopa tunela u urbanim dijelovima s malim nadslojem u lošijoj stijenskoj masi što za posljedicu može imati ozbiljne potencijalne opasnosti na sigurnost, troškove i vrijeme izgradnje tunela. Na tunelu Kobilja Glava koji će predstavljati dio projekta povezivanja Vogošće sa Sarajevom i ujedno vezu najužeg gradskog centra grada Sarajeva sa autocestom A1 na koridoru Vc, izvršena su praćenja pomaka u tunelu na određenoj sekciji lijeve tunelske cijevi u dužini 80 m' u odnosu na različite razmake između iskopa kalote i trajnog podnožnog svoda u lošijoj stijenskoj masi sa definiranim RMR od 27 bodova do 32 boda. Dobiveni rezultati pokazuju kako se pomaci mogu efikasno kontrolirati definiranjem optimalnog razmaka između faza iskopavanja kalote i trajnog podnožnog svoda. Detaljnom analizom prikupljenih podataka dobivena je matematička funkcija ovisnosti pomaka u odnosu na razmak između iskopavanja kalote i trajnog podnožnog svoda i ista se može koristiti kao alat za brzu i jednostavnu korelaciju pomaka prilikom iskopa tunela u odnosu na geološke uvjete kakvi vladaju u tunelu Kobilja Glava.
Keywords
tunel; iskop; deformacija; kalota; trajni podnožni svod
Hrčak ID:
324584
URI
Publication date:
20.12.2024.
Visits: 0 *