Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.3935/zpfz.74.56.8

Odgovornost za pravne nedostatke digitalnog sadržaja i digitalnih usluga iz perspektive slovenskog prava

Matija Damjan ; Faculty of Law, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia


Full text: english pdf 205 Kb

page 899-919

downloads: 0

cite


Abstract

Digitalni sadržaj i digitalne usluge koji se pružaju potrošačima često su podložni pravima trećih strana koja mogu ograničiti potrošačevu uporabu tog sadržaja ili usluge. Prema Direktivi o digitalnom sadržaju i uslugama, države članice moraju potrošačima osigurati pravna sredstva u slučaju neusklađenosti ako prava trećih strana onemogućavaju ili ograničavaju služenje digitalnim sadržajem ili uslugama na način koji je suprotan ugovoru o isporuci. Pravna sredstva za pravne nedostatke definirana su analogno nedostatku materijalne usklađenosti digitalnih dobara i usluga. Međutim, izričaj Direktive ne pojašnjava prava potrošača u slučajevima kada im je i dalje omogućen pristup digitalnom sadržaju ili usluzi, ali to mogu činiti samo kršeći prava trećih strana. Iako Direktiva teži punoj harmonizaciji, dopušta državama članicama zadržavanje nacionalnih pravila koja omogućuju ništetnost ili raskid ugovora u slučajevima pravnih nedostataka. Ovaj rad ispituje koja pravila slovenskog obveznog prava mogu doći do primjene.

Keywords

digitalni sadržaj; digitalne usluge; pravni nedostatci; prava trećih strana; pravna sredstva

Hrčak ID:

326398

URI

https://hrcak.srce.hr/326398

Publication date:

31.12.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *