Skip to the main content

Review article

OSOBNI RIZIČNI ČIMBENICI ZA PROFESIONALNO SAGORIJEVANJE UČITELJA

Ana Maria Marinac ; Filozofski fakultet u Osijeku *

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 157 Kb

page 55-69

downloads: 0

cite


Abstract

Profesionalno sagorijevanje učitelja predstavlja vrlo ozbiljan suvremeni izazov za obrazovni sustav gotovo u cijelome svijetu, pri čemu se posebno usmjerava na osobno blagostanje i dobrobit učitelja, ali i kvalitetu obrazovanja. Kako bi se moglo razumjeti što predstavlja profesionalno sagorijevanje učitelja, poći će se od pregleda različitih teorijskih pristupa profesionalnom sagorijevanju, uključujući Maslach-Leiter model, Job Demands-Resources i Conservation of Resources teoriju. Prikazom različitih teorijskih pristupa cilj je prikazati kompleksnost sagorijevanja kroz ravnotežu različitih čimbenika i prizmu različitih shvaćanja. Nadalje, u radu su prikazana brojna znanstvena istraživanja, kao i strategije prevencije sagorijevanja, koje uključuju mindfulness, meditaciju, razvoj emocionalnih kompetencija, timske sastanke, mentorske programe i promicanje fi zičkog zdravlja, a koje su ujedno i proizašle iz zaključaka temeljenih na znanstvenim istraživanjima. Proaktivan pristup u obrazovnim politikama i praksama neophodan je za očuvanje zdravlja i dobrobiti učitelja, što je ključno za poboljšanje kvalitete obrazovanja i postizanje uspjeha učenika. Doprinos ovog rada ogleda se u dubljem razumijevanju dinamike sagorijevanja učitelja i razvoju integriranih pristupa u sustavu podrške, čime se doprinosi dugoročnoj održivosti obrazovnog sustava.

Keywords

burnout; profesionalno sagorijevanje; stres; učitelji

Hrčak ID:

330719

URI

https://hrcak.srce.hr/330719

Publication date:

8.5.2025.

Visits: 0 *