Economic Thought and Practice, , 2025.
Preliminary communication
https://doi.org/10.17818/EMIP/2025/46
DODATNI JAVNI POKAZATELJI ZA UČINKOVITU DUBINSKU ANALIZU PRIJE SPAJANJA I PREUZIMANJA
Adela Zborilova
; Czech University of Life Sciences Prague, Department of Management
*
* Corresponding author.
Abstract
Spajanja i preuzimanja (M&A) često ne uspijevaju zbog nedostatne dubinske analize koja daje prednost financijskim te okolišnim, društvenim i upravljačkim (ESG) pokazateljima, dok pritom zanemaruje nefinancijske dimenzije. Ovo istraživanje prikazuje predloženi okvir dodatnih javno dostupnih pokazatelja, svrstanih u šest kategorija: Tehnologija, Ljudski resursi, Zadovoljstvo kupaca, Usklađenost s propisima, Pozicioniranje na tržištu i Organizacijska kultura. Korištenjem Analitičkim hijerarhijskim procesom (AHP), uz doprinos stručnjaka, istraživanje identificira Pozicioniranje na tržištu i Zadovoljstvo kupaca kao najvažnije kategorije, što odražava njihovu važnost u ublažavanju rizika i osiguravanju operativne otpornosti. U istraživanju se predlaže pristup za poboljšanje evaluacija spajanja i preuzimanja korištenjem javno dostupnim podacima, čime se rješavaju nedostaci u tradicionalnim metodama. Iako se oslanja na javne podatke i stručne procjene, ovaj okvir pruža uvide za praktičare, a potrebna su buduća istraživanja kako bi se potvrdila njegova primjena u svim industrijama. Čitatelji bi također trebali biti svjesni ograničenja ovog istraživanja, a to je da su težine pokazatelja određene na temelju profesionalne procjene triju stručnjaka, što može unijeti određenu razinu subjektivnosti.
Keywords
spajanja i preuzimanja; dubinska analiza; AHP; javni pokazatelji; tehnologija; ljudski resursi; zadovoljstvo kupaca; usklađenost s propisima; pozicioniranje na tržištu; organizacijska kultura
Hrčak ID:
337412
URI
Publication date:
3.11.2025.
Visits: 0 *