Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.17818/EMIP/2025/46

DODATNI JAVNI POKAZATELJI ZA UČINKOVITU DUBINSKU ANALIZU PRIJE SPAJANJA I PREUZIMANJA

Adela Zborilova ; Czech University of Life Sciences Prague, Department of Management *

* Corresponding author.


Full text: english pdf 499 Kb

downloads: 0

cite


Abstract

Spajanja i preuzimanja (M&A) često ne uspijevaju zbog nedostatne dubinske analize koja daje prednost financijskim te okolišnim, društvenim i upravljačkim (ESG) pokazateljima, dok pritom zanemaruje nefinancijske dimenzije. Ovo istraživanje prikazuje predloženi okvir dodatnih javno dostupnih pokazatelja, svrstanih u šest kategorija: Tehnologija, Ljudski resursi, Zadovoljstvo kupaca, Usklađenost s propisima, Pozicioniranje na tržištu i Organizacijska kultura. Korištenjem Analitičkim hijerarhijskim procesom (AHP), uz doprinos stručnjaka, istraživanje identificira Pozicioniranje na tržištu i Zadovoljstvo kupaca kao najvažnije kategorije, što odražava njihovu važnost u ublažavanju rizika i osiguravanju operativne otpornosti. U istraživanju se predlaže pristup za poboljšanje evaluacija spajanja i preuzimanja korištenjem javno dostupnim podacima, čime se rješavaju nedostaci u tradicionalnim metodama. Iako se oslanja na javne podatke i stručne procjene, ovaj okvir pruža uvide za praktičare, a potrebna su buduća istraživanja kako bi se potvrdila njegova primjena u svim industrijama. Čitatelji bi također trebali biti svjesni ograničenja ovog istraživanja, a to je da su težine pokazatelja određene na temelju profesionalne procjene triju stručnjaka, što može unijeti određenu razinu subjektivnosti.

Keywords

spajanja i preuzimanja; dubinska analiza; AHP; javni pokazatelji; tehnologija; ljudski resursi; zadovoljstvo kupaca; usklađenost s propisima; pozicioniranje na tržištu; organizacijska kultura

Hrčak ID:

337412

URI

https://hrcak.srce.hr/337412

Publication date:

3.11.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *