Skip to the main content

Preliminary communication

ANALIZA PRAĆENJA IZOSTANAKA UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA SA NASTAVE TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE U SPLITU

Zdenko Kosinac ; Faculty of Kinesiology, University of Split
Ivo Banović ; Faculty of Kinesiology, University of Split


Full text: croatian pdf 478 Kb

page 62-73

downloads: 1.101

cite

Full text: english pdf 508 Kb

page 151-163

downloads: 344

cite


Abstract

Na uzorku od 1136 srednjoškolaca u Splitu, životne dobi od 15 do 19 godina ponuđeni su skalirani odgovori da bi se istražili stavovi i mišljenja prema vrlo aktualnom pitanju: «U kojoj mjeri učenici izostaju s nastave tjelesne i zdravstvene kulture». Dobiveni rezultati u ovom ispitivanju dozvoljavaju sljedeće zaključke:
Od navedenog uzorka oko 76% učenika participira redovne programe TZKe, djelomično ih to čini oko 13%, dok 11% učenika je potpuno oslobođeno od nastave TZK-e. S obzirom na spolnu pripadnost i stupanj obrazovanja učenici srednjih škola podjednako participiraju nastavu TZK-e, i podjednako se djelomično ili potpuno oslobođaju od nje. Međutim, s obzirom na izobrazbu struke učenici se po tome značajno međusobno razlikuju.
Učenici, u odnosu na učenice, redovitije pohađaju satove TZK-e. Istovremeno oni su skloniji povremenom ili čestom izbjegavanju istih u čemu prednjače učenici druge godine (povremeno) i učenici treće godine (često). Evidentno je također da su gimnazjalici na njima najredovitiji, dok su učenici Tehničke škole najneredovitiji.
Dok učenice vrijeme tih izostanaka provode najčešće kod kuće, njihovi vršnjaci ga provode u gradu.
Rezultati χ2 testa potvrdili su gore očitovane razlike između analiziranih skupina, te se može zaključiti: učenici s obzirom na redovito dolaženje na satove TZKe značajno se međusobno razlikuju, baš kao što se i značajno međusobno razlikuju u provođenju vremena izostanka s nastave TZK-e.

Keywords

participacija; oslobađanje od nastave TZK-e; analiza razlika

Hrčak ID:

31460

URI

https://hrcak.srce.hr/31460

Publication date:

17.7.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 2.449 *