Skip to the main content

Review article

UDŽBENICI ZA HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST U BOSNI I HERCEGOVINI

Šimun Musa ; Faculty of Philosophy, University of Mostar
Marija Musa ; Faculty of Philosophy, University of Mostar


Full text: croatian pdf 671 Kb

page 74-87

downloads: 2.068

cite

Full text: english pdf 707 Kb

page 164-179

downloads: 701

cite


Abstract

U poslijedejtonskoj Bosni i Hercegovini, državnoj zajednici u kojoj je koncem 1995. prestao rat, postoji dosta neriješenih pitanja s obzirom na složenu tradicijsku, vjersku i nacionalnu strukturu. Tako je i u sustavu obrazovanja.
S obzirom na promijenjene društvene prilike, novu državnu organizaciju i formiranje vlasti, i pored svih ustavnih načela i zakonske regulative, teško je uspostaviti normalne tijekove u društvu. Tako se i obrazovanje teško ustrojava, posebno zbog različitih nacionalnih, političkih, tradicijskih, a navlastito jezičnih interesa naroda u BiH.
Ipak, usprkos teškoćama došlo se do određenih rješenja u obrazovanju. Svaki konstitutivni narod u BiH ima svoj obrazovni sustav koji se, u prožimanju s drugima, dopunjuje u dogovornom reciprocitetu i korelaciji te se tako uspostavlja zajednički složeni sustav školstva u BiH.
Na toj osnovi, bez obzira na sve pokušaje unitarizacije od većih naroda, hrvatski je narod stekao pravo na službenu uporabu svojih udžbenika i svoga jezika u obrazovanju. Tako će i Hrvati na svom jeziku oblikovati udžbenike i drugu literaturu usklađivanjem s europskim standardima.

Keywords

obrazovanje; kultura; udžbenik; jezik; plan; program; nacionalni; sustav

Hrčak ID:

31461

URI

https://hrcak.srce.hr/31461

Publication date:

17.7.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 4.092 *