Skip to the main content

Review article

INTERKULTURALIZAM U OBRAZOVANJU KAO METODOLOGIJSKI IZAZOV

Ana Sekulić-Majurec ; Faculty of Philosophy, Zagreb


Full text: croatian pdf 10.762 Kb

page 875-894

downloads: 2.573

cite


Abstract

Hrvatska je, kao multikulturalna zajednica, obvezna urediti
odnose između dominantne i manjinskih skupina na načelima
kulturnog pluralizma. To nije lako učiniti zbog nepostojanja
tradicije bavljenja ovom problematikom u nas kao i dugotrajne potiskivane
svijesti Hrvata o svom identitetu. Zato interkulturalizam
kao svjetski pokret danas Hrvatskoj nameće dva osnovna zadatka.
Prvi je jačanje hrvatskog identiteta, a drugi stvaranje osnove
za kulturni pluralizam. U ostvarivanju tih zadataka obvezni smo
slijediti opće svjetske trendove, ali njihova rješenja moramo
evaluirati i prilagođavati našim prilikama, što predstavlja velik metodologijski
izazov, ali i pruža velike mogućnosti njezina razvoja.
U radu su podrobnije prikazani neki opći metodologijski izazovi
koje treba riješiti kako bismo unaprijedili područje interkulturalizma
u obrazovanju, od potrebe preciznijih pojmovnih određenja na
tom području, preko potrebe za sustavnim istraživanjima, razlika
između kvalitativnih i kvantitativnih istraživanja i važnosti njihove
sinteze u istraživanjima, do važnosti interdisciplinarnog pristupa
istraživanjima na tom području. Nakon toga slijedi prikaz metodologijskih
izazova u pojedinim područjima interkulturalizma, s
prikazom zanimljivih istraživanja koja mogu poslužiti za unapređivanje
interkulturalizma u obrazovanju u nas i metodologije njegova
istraživanja.

Keywords

Hrčak ID:

31789

URI

https://hrcak.srce.hr/31789

Publication date:

1.9.1996.

Article data in other languages: english german

Visits: 4.121 *