Skip to the main content

Review article

U nastojanju ostvarenja europskog komunikacijskog prostora

Dubravka Papa ; Pravni fakultet Sveučilišta Josip Juraj Strossmayer u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 783 Kb

page 65-74

downloads: 637

cite


Abstract

U radu se daje kronološki prikaz odluka i mjera Europske unije u okviru jezičnog obrazovanja i okvirni prikaz stvarnih jezičnih kompetencija u Europi te kritički prikaz modela europskog komunikacijskog prostora. Jasno je da se tim trima prikazima ulazi u područja kako obrazovne politike tako i jezikoslovlja, koja mogu biti opterećena otežanim dijalogom politike i znanosti. Kada politika u ovim pitanjima uglavnom ne konzultira lingviste već u prvom redu didaktičare, psihologe i sociologe kao i upravne službe obrazovnih ustanova i evaluacije prepušta savjetovalištima za poduzetništvo, onda se za to svakako može kriviti lingvistiku, koja običava suzdržano reducirati pojam “jezika” kao svoga predmeta proučavanja. Europska se raznolikost manifestira posebno jasno u bogatstvu jezika. Ako građani žele imati koristi od te raznovrsnosti, moraju biti u mogućnosti međusobno komunicirati. Budući da znanja jezika pripadaju temeljnim vještinama koje trebaju Europi kao društvu znanja, Vijeće Europe daje sve veću važnost poticanju višejezičnosti u učenju stranih jezika.

Keywords

Europska unija; europski komunikacijski prostor; bogatstvo jezika; komunikacija; društvo znanja; višejezičnost; mnogojezičnost

Hrčak ID:

33986

URI

https://hrcak.srce.hr/33986

Publication date:

20.2.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 1.779 *