Skip to the main content

Preliminary communication

„Kriticne tocke“ pedagoške kompetencije ucitelja

Vesna Kostović-Vranješ ; Filozofski fakultet u Splitu, Prirodoslovno matematički fakultet u Splitu, Hrvatska
Maja Ljubetić ; Filozofski fakultet u Splitu, Hrvatska


Full text: croatian pdf 215 Kb

page 147-162

downloads: 4.879

cite


Abstract

Zbog izuzetne važnosti za kvalitetu odgojno-obrazovnoga procesa pitanje pedagoške
kompetentnosti ucitelja za uciteljsku ulogu trajna je preokupacija znanstvenika i strucnjaka,
posebice u polju društvenih znanosti. Od pedagoški kompetentnog ucitelja ocekuje se da
posjeduje posebna znanja i vještine, ali i osobna obilježja kako bi bio pozitivan model za
identifikaciju svojim ucenicima te autoritet koji se dragovoljno slijedi. S ciljem istraživanja
pedagoške (ne)kompetentnosti ucitelja odnosno, «osvjetljavanja» sastavnica koje cine
pedagošku kompetenciju i/ili nekompetenciju poduzeto je istraživanje na uzorku od 260 ucitelja
i uciteljica osnovnih škola Splitsko-dalmatinske županije. Rezultati provedenog istraživanja
pokazali su kako je pedagošku kompetenciju ucitelja moguce shvacati kao kontinuum od
nekompetentnosti (cije su osnovne sastavnice sumnja, nesigurnost, neznanje, nezadovoljavajuci
odnosi, doživljaj tereta uciteljskog poziva itd.) do kompetentnosti cija su glavna obilježja:
kompetencija u svim aspektima pedagoškog djelovanja, sigurnost, izbor adekvatnih postupaka
itd., što rezultira osjecajem zadovoljstva uciteljskim pozivom. Dobiveni rezultati provedenog
istraživanja posebice, oni vezani za pedagošku nekompetenciju, polazište su za
operacionalizaciju programa permanentnog strucnog usavršavanja ucitelja s ciljem podizanja
razine njihove pedagoške kompetencije.

Keywords

pedagoška komtenecija; permanentno strucno usavršavanje; (ne)kompetentnost

Hrčak ID:

36909

URI

https://hrcak.srce.hr/36909

Publication date:

2.12.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 7.067 *