Preliminary communication
Pokoravano, ali nikad pokoreno Hrvatsko novinarstvo 2008. godine
Božo Novak
Abstract
Koncentracija medijskog tržišta ograničava pluralizaciju medija i mišljenja, a
one su bitne sastavnice za funkcioniranje demokracije. Sljedeća je opasnost isključivo
razmišljanje u kategorijama profita i isplativosti. To utječe i na uredničku politiku, jer
postaje osnovni sud o tome što prolazi, a što ne. U tim relacijama osnovna moć temelji
se u mogućnosti skrivanja, prikrivanja i javnog nepostojanja. Zato se registrira gubljenje
autonomije profesionalnih novinara u odnosu prema poslodavcima. Tu se odigrava
velik dio složene igre medijskim manipulacijama. Jasno, izlaz nije u jadikovanju i kritici
profita. Moramo priznati da se danas mijenja publika korisnika medija. I novinarstvo se
mijenja. Izlaz je možda i u tome da ne tražimo samo društvenu odgovornost novinara,
nego i vlasnika. Izlaz može biti samo ako zajedno traže rješenja na smjeru demokracije i
razvoja novog profila medija, koji profit nalazi u istini, blagostanju i društvenoj
odgovornosti. Izlaz iz ove klopke jest tražiti poslovne modele koji će odgovarati
vremenu i zajednici. U njima će i reklamna poruka više vrijediti ako se pojavljuje u
okolišu vjerodostojnosti i ozbiljnosti pojedinog medija.
Keywords
Mediji; tržište; vlasnici; urednici; novinari; demokracija
Hrčak ID:
39298
URI
Publication date:
2.2.2009.
Visits: 1.439 *