Skip to the main content

Review article

“CJELOŽIVOTNO UČENJE” – NOVI POJAM ZA STARU MISAO? POTRAGA ZA POVIJESNIM KORIJENIMA

Joachim H. Knoll ; University of Bochum (FRG)


Full text: english pdf 100 Kb

page 103-118

downloads: 1.885

cite


Abstract

Ovaj članak predstavlja pokušaj ispravljanja pretpostavke da
su pojam „cjeloživotnoga učenja“ izumili pedagozi tek 70-ih godina prošloga stoljeća. Protivno brojnim autorima koji smatraju knjigu E. Faurea Learning to Be iz 1972. godine ishodištem „cjeloživotnoga učenja“, željeli bismo kao oca „cjeloživotnoga učenja“ u modernom smislu navesti Cyrila O. Houlea i njegovo izvanredno djelo iz 1961. godine, The Inquiring Mind. Ciril O. Houle je smatrao da korijeni „cjeloživotnoga učenja“ potječu iz drevnoga židovstva. Članak slijedi njegove smjernice te ističe glavne faze toga rodoslovlja: drevno
židovstvo kao zajednica koja uči, cijeloživotno učenje u Tori i Talmudu, pokret Haskala kao poveznica s pedagoškom praksom u Njemačkoj te, konačno, funkcija „kuća za podučavanje“ (Lehrhäuser) u Weimarskoj Republici (Buber, Rosenzweig, Simon) kao mjesta cjeloživotnoga učenja kako u vjerskome tako i u svjetovnome smislu.

Keywords

cjeloživotno učenje; židovstvo

Hrčak ID:

40004

URI

https://hrcak.srce.hr/40004

Publication date:

22.6.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 4.101 *