Skip to the main content

Review article

STAVOVI UČENIKA I NJIHOVIH NASTAVNIKA VEZANI UZ RAČUNALNO POTPOMOGNUTO UČENJE: PRIMJER POUČAVANJA TEORIJE VJEROJATNOSTI

Ramazan Gürbüz ; Adıyaman University, Faculty of Education, 02040, Adıyaman, Turkey
Hakan Çatlioğlu ; Karadeniz Technical University, Fatih Education Faculty, Trabzon, Turkey
Osman Birgin orcid id orcid.org/0000-0003-3460-2731 ; Karadeniz Technical University, Fatih Education Faculty, Trabzon, Turkey
Mustafa Toprak ; Adıyaman University, Faculty of Education, 02040, Adıyaman, Turkey


Full text: english pdf 167 Kb

page 155-169

downloads: 1.037

cite


Abstract

Tradicionalne nastavne metode ne mogu prevladati poteškoće
vezane za poučavanje računa vjerojatnosti. Zato bi korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije moglo biti koristan pristup prevladavanju tih prepreka. Ovaj rad ima za cilj otkriti stavove učenika osnovnih škola i njihovih nastavnika o računalno potpomognutom učenju računa vjerojatnosti. Kako bi postigli taj cilj, izrađeni su računalni nastavni materijali koji su obuhvaćali animacije i simulacije s 30 sučelja pomoću programa Dreamweaver MX 2004 i Flash MX 2004, te su preneseni na HTML medij. Nastava pomoću materijala izrađenih u istraživanju provedena je s učenicima 8. razreda u dvije osnovne škole. Uzorak istraživanja sastojao se od dva nastavnika matematike i njihovih razreda uz obuhvat od ukupno 46 učenika. Za prikupljanje podataka, provedeni su polu-strukturirani intervjui kako s učiteljima tako i sa 6 učenika iz svake škole. Iz rezultata je moguće izvesti da i nastavnici i učenici imaju pozitivno mišljenje i pozitivne sklonosti u odnosu na računalo u nastavi. Računalo je nastavnu cjelinu učinilo konkretnijom i približilo je stvarnom životu. Na kraju istraživanja, dani su određeni prijedlozi vezani kako uz materijale tako i uz učinkovitost računala u nastavi.

Keywords

računalno potpomognuto učenje; nastava matematike; izrada materijala; mišljenja nastavnika i učenika; račun vjerojatnosti

Hrčak ID:

40009

URI

https://hrcak.srce.hr/40009

Publication date:

22.6.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 3.260 *