Review article
STAVOVI UČENIKA I NJIHOVIH NASTAVNIKA VEZANI UZ RAČUNALNO POTPOMOGNUTO UČENJE: PRIMJER POUČAVANJA TEORIJE VJEROJATNOSTI
Ramazan Gürbüz
; Adıyaman University, Faculty of Education, 02040, Adıyaman, Turkey
Hakan Çatlioğlu
; Karadeniz Technical University, Fatih Education Faculty, Trabzon, Turkey
Osman Birgin
orcid.org/0000-0003-3460-2731
; Karadeniz Technical University, Fatih Education Faculty, Trabzon, Turkey
Mustafa Toprak
; Adıyaman University, Faculty of Education, 02040, Adıyaman, Turkey
Abstract
Tradicionalne nastavne metode ne mogu prevladati poteškoće
vezane za poučavanje računa vjerojatnosti. Zato bi korištenje informacijske i komunikacijske tehnologije moglo biti koristan pristup prevladavanju tih prepreka. Ovaj rad ima za cilj otkriti stavove učenika osnovnih škola i njihovih nastavnika o računalno potpomognutom učenju računa vjerojatnosti. Kako bi postigli taj cilj, izrađeni su računalni nastavni materijali koji su obuhvaćali animacije i simulacije s 30 sučelja pomoću programa Dreamweaver MX 2004 i Flash MX 2004, te su preneseni na HTML medij. Nastava pomoću materijala izrađenih u istraživanju provedena je s učenicima 8. razreda u dvije osnovne škole. Uzorak istraživanja sastojao se od dva nastavnika matematike i njihovih razreda uz obuhvat od ukupno 46 učenika. Za prikupljanje podataka, provedeni su polu-strukturirani intervjui kako s učiteljima tako i sa 6 učenika iz svake škole. Iz rezultata je moguće izvesti da i nastavnici i učenici imaju pozitivno mišljenje i pozitivne sklonosti u odnosu na računalo u nastavi. Računalo je nastavnu cjelinu učinilo konkretnijom i približilo je stvarnom životu. Na kraju istraživanja, dani su određeni prijedlozi vezani kako uz materijale tako i uz učinkovitost računala u nastavi.
Keywords
računalno potpomognuto učenje; nastava matematike; izrada materijala; mišljenja nastavnika i učenika; račun vjerojatnosti
Hrčak ID:
40009
URI
Publication date:
22.6.2009.
Visits: 3.219 *