Skip to the main content

Original scientific paper

STRANOJEZIČNA ZNANJA I VIŠEJEZIČNA KOMPETENCIJA NAKON SREDNJOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA

Irena Horvatić Čajko ; Faculty of Law, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 623 Kb

page 97-111

downloads: 3.391

cite

Full text: english pdf 766 Kb

page 255-271

downloads: 1.259

cite


Abstract

Članak predstavlja rezultate istraživanja koje se bavi ispitivanjem mišljenja studenata prve godine studija o poznavanju stranih jezik nakon završene srednje škole i o snalaženju u korištenju prvim i drugim stranim jezikom. Ispituju se dva čimbenika utjecaja na snalaženje u stranom jeziku − trajanje učenja i korištenje jezikom u izvannastavnom kontekstu. Statističkom su analizom ispitani stavovi o utjecaju predznanja materinskog jezika (L1) i prvoga stranog jezika (L2) na učenje drugoga stranog jezika (L3). Utvrđena je signifi kantna korelacija između povezivanja L1 i L2 s L3 i svjesnosti ispitanika o jeziku i učenju jezika, s jedne strane, te između povezivanja jezika i uloge nastavnika u poticanju višejezičnosti, s druge strane. Srednja pozitivna korelacija utvrđena je također između svjesnosti ispitanika o jeziku i učenju jezika te uloge nastavnika. Zaključuje se da postoji potreba za intenzivnijim teoretskim i praktičnim razmatranjem mogućnosti metodike i didaktike trećih jezika u okviru stranojezične nastave i nastave materinskoga jezika.

Keywords

jezična svjesnost; materinski jezik (L1); metodika i didaktika višejezičnosti ili trećih jezika; prvi strani jezik (L2); stranojezična znanja; svjesnost o učenju stranih jezika višejezičnost drugi strani jezik (L3)

Hrčak ID:

40819

URI

https://hrcak.srce.hr/40819

Publication date:

23.6.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 6.307 *