Original scientific paper
STRANOJEZIČNA ZNANJA I VIŠEJEZIČNA KOMPETENCIJA NAKON SREDNJOŠKOLSKOG OBRAZOVANJA
Irena Horvatić Čajko
; Faculty of Law, University of Zagreb
Abstract
Članak predstavlja rezultate istraživanja koje se bavi ispitivanjem mišljenja studenata prve godine studija o poznavanju stranih jezik nakon završene srednje škole i o snalaženju u korištenju prvim i drugim stranim jezikom. Ispituju se dva čimbenika utjecaja na snalaženje u stranom jeziku − trajanje učenja i korištenje jezikom u izvannastavnom kontekstu. Statističkom su analizom ispitani stavovi o utjecaju predznanja materinskog jezika (L1) i prvoga stranog jezika (L2) na učenje drugoga stranog jezika (L3). Utvrđena je signifi kantna korelacija između povezivanja L1 i L2 s L3 i svjesnosti ispitanika o jeziku i učenju jezika, s jedne strane, te između povezivanja jezika i uloge nastavnika u poticanju višejezičnosti, s druge strane. Srednja pozitivna korelacija utvrđena je također između svjesnosti ispitanika o jeziku i učenju jezika te uloge nastavnika. Zaključuje se da postoji potreba za intenzivnijim teoretskim i praktičnim razmatranjem mogućnosti metodike i didaktike trećih jezika u okviru stranojezične nastave i nastave materinskoga jezika.
Keywords
jezična svjesnost; materinski jezik (L1); metodika i didaktika višejezičnosti ili trećih jezika; prvi strani jezik (L2); stranojezična znanja; svjesnost o učenju stranih jezika višejezičnost drugi strani jezik (L3)
Hrčak ID:
40819
URI
Publication date:
23.6.2009.
Visits: 6.307 *