Professional paper
TEORIJSKI OKVIR RAZVOJA MATEMATIČKIH POJMOVA U DJEČJEM VRTIĆU
Zora Marendić
; Faculty of Educational Sciences, University of Sarajevo
Abstract
Sažetak – Razvoj matematičkih pojmova u predškolskoj dobi predstavlja snažno sredstvo dječjeg spoznajnog razvoja i razvoja svih drugih aspekata njegove ličnosti. Ostvarivanje razvojnih ciljeva i zadataka u suvremenom predškolskom kurikulu sa aspekta razvoja matematičkih pojmova zahtijeva dobro poznavanje osnovnih karakteristika razvoja predškolskog djeteta, načina na koji ono uči i prirodu svakog pojedinom matematičkog pojma koji se formira u ovoj dobi. U ovom radu govori se o osnovnim karakteristikama dječjeg spoznajnog razvoja u funkciji razvoja matematičkih pojmova i karakteristikama učenja predškolskog djeteta. Istaknute su pedagoške implikacije poznatih psihologa i pedagoga predškolskog odgoja na kojima su građene metodičke smjernice koje mogu poslužiti kao važne koordinate u praktičnom radu odgojitelja. U dijelu u kojem se govori o karakteristikama učenja predškolskog djeteta naglašava se potreba praktičnog i misaonog angažiranja djeteta u procesu učenja, učenju kao konstrukciji znanja i iskustva, učenju kao istraživačkom aktu, učenju u interakciji s odraslim, vršnjacima, idejama i materijalima, potrebi poticanja verbalizacije u procesu učenja i poticanja meta-zone učenja za koju su sposobna i mala djeca. U dijelu o metodičkim smjernicama ističe se važnost situacijskog učenja, integriranog planiranja, stvaranja poticajnog okruženja za učenje, opservacija i praćenje djece u procesu učenja kako bi se osigurala postupnost i razvojna primjerenost, što posebno dolazi do izražaja u procesu razvijanja matematičkih pojmova.
Keywords
metodičke smjernice; predškolsko dijete; razvoj matematičkih pojmova; spoznajni razvoj; učenje predškolskog djeteta
Hrčak ID:
40821
URI
Publication date:
23.6.2009.
Visits: 18.883 *