Professional paper
PLANOVI INTERVENCIJE U SLUČAJU IZNENADNOG ONEČIŠĆENJA MORA S BRODA I S KOPNA
Fabio Giacometti
Abstract
Među izmjenama i dopunama MARPOL 73/78 konvencije prihvaćenim 13. 03. 2000. godine nalazi se i novi članak 16. Priloga II koji se nadovezuje na članak 26. Priloga I i obvezuje brodove koji prevoze opasne tvari da izrade planove intervencije u slučaju iznenadnog onečišćenja mora. Krajnji datum kad su svi brodovi trebali izraditi Plan, te ga dati na prihvaćanje institucijama matičnih zemalja bio je 01. 01. 2003. godine.
Planovi intervencije u slučaju iznenadnog onečišćenja mora od opasnih tvari su novost za brodove koji prevoze opasne tvari, ali su već od prije bili obvezatni za tankere koji prevoze naftu i derivate. Na kopnu, u Hrvatskoj, takvi su planovi obveza svih proizvođača opreme i uređaja koji mogu prouzročiti onečišćenje okoliša po Zakonu o zaštiti okoliša (Narodne novine 82/94.) i Pomorskom zakoniku (Narodne novine 17/94., 74/94. i 43/96).
Minimalni zahtjevi za planove intervencije u slučaju iznenadnog onečišćenja mora s kopna, u Hrvatskoj su definirani Državnim planom za zaštitu voda (Narodne novine 8/99.), dok su minimalni zahtjevi planova intervencije u slučaju iznenadnog onečišćenja mora s broda definirani Vodičem za izradu planova intervencije u slučaju iznenadnog onečišćenja mora s broda (MEPC 44/20).
U ovom radu želi se prikazati pristup problemu, sličnosti i različitosti između ta dva dokumenta koji na kraju definiraju sličnosti i različitosti samih planova intervencije u slučaju iznenadnog onečišćenja s kopna,odnosno s broda.
Keywords
MARPOL, Prilog II, članak 16; Plan intervencija u slučaju iznenadnog onečišćenja
Hrčak ID:
4003
URI
Publication date:
29.6.2006.
Visits: 4.916 *