Skip to the main content

Professional paper

VAŽNOST PRIOBALNE PLOVIDBE I POMORSKIH "AUTOPUTOVA" U EUROPSKOJ I SLOVENSKOJ TRANSPORTNOJ POLITICI

Bojan Beškovnik


Full text: english pdf 425 Kb

page 23-35

downloads: 3.190

cite


Abstract

Cilj ovoga članka je opisati priobalnu plovidbu i pomorske „autoputove“ unutar Europske unije, kao inovativne metode kojima je svrha rasteretiti opterećene cestovne pravce i kao alternativu ponuditi pomorski promet. Prebacivanje tereta na druge prometne grane omogućeno je zbog poboljšanja lučkih usluga, suradnjom i povezivanjem između luka te razvojem unutrašnjih vodenih putova. Na taj način smanjio bi se cestovni promet na opterećenoj europskoj cestovnoj mreži. ¨Short sea shipping¨ predstavlja vrlo dobru alternativu cestovnom transportu, a ujedno je ekološki prihvatljiviji. Uz već spomenuto rasterećenje europskih cestovnih pravaca i ekološku komponentu, implementacija ovakvog alternativnog prometnog pravca dovela bi i do smanjenja potrošnje energije.
Izrada mreže pomorskih „autoputova“ bila bi odlična podrška priobalnom prometnom povezivanju. Stvaranjem pomorskih „autoputova“ unutar Europske unije moglo bi osigurati nove mogućnosti za razvoj regije i istočno- mediteranskih država, Hrvatske i Slovenije, koje bi također trebale profitirati od implementacije ovoga koncepta. Sustav pomorskih „autoputova“ unutar Europske unije je još uvijek u fazi planiranja i trebao bi biti završen do konca 2010. godine.
Infrastruktura i oprema koja podržava djelotvoran, brz i ekonomičan pretovar je u istočnom Mediteranu vrlo slabo razvijena. Stoga su potrebne velike investicije kako bi se omogućilo uvođenje pomorskih ¨autoputova¨. Vođenjem aktivne prometne politike sve države unutar regije, uključujući Sloveniju i Hrvatsku, mogle bi profitirati od uvođenja ovoga koncepta.

Keywords

priobalna plovidba; pomorski „autoputovi“; luke; transport unutrašnjim vodenim putovima

Hrčak ID:

4004

URI

https://hrcak.srce.hr/4004

Publication date:

29.6.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 4.243 *